Az Interactive Advertising Bureau felmérése szerint az asztali számítógépet használók 26 százaléka, míg a mobilos felhasználók 15 százaléka használ hirdetésblokkolót.

A hirdetésblokkolót használók 34 százaléka 18-34 éves férfi, míg 22 százaléka azonos korcsoportba tartozó nő – olvasható a Kreatív Online-on.

Az adblockert nem használók 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használta, de valamilyen ok miatt kikapcsolta – például a program releváns tartalmat is eltávolított a reklámok mellett, vagy mert bizonyos oldalakon erre kérték őt.

17 százalékuk egyáltalán nem használt soha valamilyen rizikófaktor miatt (hogy mik ezek, arra a kutatás nem tér ki).

Az IAB kutatása a kvantitatív módszeren kívül laboratóriumi vizsgálatot is magában foglalt. Ebben az esetben a 103 felnőtt résztvevőnek reklámokat kellett nézniük különböző weboldalakon, majd értékelni azokat, illetve válaszokat adni a hirdetésblokkolókról szerzett tudásukról.

Kiderült, hogy az emberek nagy része a könnyebb navigáció, az oldalak szebb kinézete és biztonsági okokból választja a hirdetésblokkolót.

Nem meglepő módon az embereket az önmagától elinduló videobanner, a mozgó és az animált bannerek zavarják a legjobban. További érdekesség, hogy a mobilos felhasználók között a biztonsági szempontok kevésbé játszottak szerepet, ha az asztali számítógépet használókhoz hasonlítjuk őket: ezek az emberek főként az oldalak kinézete miatt használják a hirdetésblokkolót.