Négyszáznegyven millió eurót fordíthat az elkövetkező hét évben a Román Vasúttársaság Rt. (CFR) a Brassó megyei Apáca és Kaca közötti szakasz korszerűsítésére.

A Brüsszel által folyósított 440 007 116 euró a beruházás 81,74 százalékát jelenti, a román állam önrésze 98 293 736 euró a 2016–2020-as időszakra és 167 571 408 euró a 2021–2023-as periódusra. Az Apáca–Kaca-sza­kasz fontos része a Brassó–Se­ges­vár-vonal felújításának, hiszen itt halad majd a Rajna–Duna-folyosó, amelyen a vonatok sebessége eléri majd a 160 kilo­mé­­ter/órát – írja a kronika.ro.

„Az európai uniós pénzek lehívásával a CFR biztosítani tudja a vasúti infrastruktúra felújításának folytonosságát, és közvetlenül hozzájárul a 4-es páneurópai folyosó vasúti részének a korszerűsítéséhez” – mutatott rá Marius Chiper, a CFR Rt. vezérigazgatója.

A közlekedési folyosó Romániában Kürtöstől Brassón át Konstancáig tart. Közben a vasúttársaság azt is bejelentette, hogy lezárult a Kolozsvár–Nagyvárad–Biharpüspöki vasútvonal korszerűsítéséről és villamosításáról szóló megvalósíthatósági tanulmány aktualizálására kiírt versenytárgyalás, és az ACCIONA Ingenieria Rt. – Baicons Impex Kft. társulás 4,55 millió lejes ajánlata került ki győztesként. Az óvási időszak azonban még nem járt le.

A CFR illetékesei szerint a korszerűsítés nyomán lehetővé válik, hogy a Körös-parti város érintésével Magyarországra tartó vonatok akár 120 kilométer/órával is közlekedjenek a korszerűsítési munkálatok végeztével.

Mint Marius Chiper fogalmazott, a közlekedési minisztérium stratégiájába és az általános master planba egyaránt belefoglalt beruházás megvalósulása közvetlenül hozzájárulna a Partium gazdasági fejlődéséhez. A tervek szerint a projektet EU-s és költségvetési forrásokból egyaránt finanszírozzák.