A magyar kkv-k vezetőinek többsége árbevétel-növelésre, több ügyfélre vágyik – derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) nyári felméréséből.

Az EVSZ közel 400 partnerét (akik kifejezetten a kkv szektorból kerültek ki) kérdezte meg arról júliusban és augusztusban, hogy mi foglalkoztatja őket leginkább. A megkérdezettek 46 százaléka az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54 százalékuk pedig szolgáltató.

A válaszadók többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25 százalék), több ügyfélre (24 százalék) és árbevétel növekedésre (23 százalék) vágyik jelenleg. A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.

Termék- és szolgáltatás fejlesztésre a megkérdezettek 19 százaléka, míg modern, gyakorlati (például marketing és értékesítési) tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9 százaléka gondol. 

„Nyolc éve – Magyarországon elsőként – kezdtem foglalkozni üzleti kapcsolatok, együttműködések generálásával. Több mint 30 ezer üzleti tárgyalás lebonyolítása után azt látom, hogy azok a vállalatvezetők jutnak előrébb és érik el hamarabb a céljukat, akikben tényleg van nyitottság az új ismeretekre, az új kapcsolatokra, a lehetőségekre. Viszont erre időt kell szánni. A felgyorsult világ pedig szinte kikényszeríti a türelmetlenséget: azonnal kell az új vevő! A türelmetlenség azonban felületességet eredményez, aminek hatásfoka rendkívül gyenge” – kommentálta a felmérés eredményét Vereb István, az EVSZ alapítója.