Augusztusban az Európai Unióban 744 799 új autót adtak el, 11,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – jelentette kedden az ACEA.

A legnagyobb uniós autópiacok közül a legütemesebb bővülést Spanyolország produkálta, ahol 23,3 százalékkal több autót adtak el az idei nyolcadik hónapban, mint a tavalyiban (szám szerint 45 355-öt). Az eladott autók számát tekintve a listavezető természetesen Németország, ahol 226 314 új autó talált gazdára, 6,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A legerőteljesebb (41,5 százalékos) augusztusi növekedést a legkisebb uniós piac mutatta be: Cipruson az egy évvel korábbi 465 után idén augusztusban 658 új autót regisztráltak. Visszaeséssel mindössze három ország, Bulgária, Észtország és Luxemburg kereskedői szembesültek.

Magyarországon az ACEA adatai szerint augusztusban 4997 új autó talált gazdára, 4,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban (4769).

A Volkswagen-csoport (Volkswagen, Audi, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti) stabilan piacvezető, 26,5 százalékos részesedéssel (197 591 eladott autó). A PSA-csoport (Peugeot, Citroen) 9,7 százalékkal a második, a Renault-csoport (Renault, Dacia) a harmadik (9,2 százalék).