A következő évek az erősödő verseny miatt komoly kihívások elé állíthatják a Samsungot az okostelefon-piacon, ahol az elemzők szerint konszolidációra lehet számítani.

A Samsung Electronics négy éve lubickol a Galaxy okostelefonok sikerében, dollármilliárdokat keresve a prémium mobilpiacon. A következő évek azonban várhatóan problémásabbak lesznek a dél-koreai technológiai óriás számára, mert csökkentenie kell az árait annak érdekében, hogy az alsó- és középkategóriás szegmensben állni tudja a versenyt az olyan riválisokkal szemben, mint a kínai Huawei Technologies és a Xiaomi – olvasható a Reuters összefoglalójában.

A Samsung számára az jelentheti a problémát, hogy a telefonjai ugyanazzal az Android operációs rendszerrel működnek, mint az alacsony költségen gyártó versenytársak készülékei. Márpedig minden prémium kategóriájú androidos készülék gyártójára igaz: amint az olcsóbb hardver „elég jóvá” válik, nem lesz ok arra, hogy a prémium márkát vásároljuk meg – véli Ben Thompson, a Statechery.com elemzője.

A Samsung mobildivíziójában a nyereségráta a második negyedévben az egy évvel korábbi 15,5 százalékról 10,6 százalékra esett – annak ellenére, hogy a Galaxy 6-ot az időszak elején, áprilisban dobták piacra. A babérokat továbbra is az Apple aratja le. Bár az amerikai gyártó okostelefon-értékesítései a legutóbbi pénzügyi negyedévben elmaradtak a piaci várakozásoktól, az elemzők szerint még mindig az Apple zsbeli be a globális okostelefon-profit 90 százalékát. A Samsung – egy múlt heti bejelentés szerint – továbbra is megpróbálja maximalizálni nyereségét és piaci részesedését, amiben részben egy új, nagyobb képernyős prémium modellre, illetve több olcsó készülékre kívánnak támaszkodni.

„Vannak, akik még mindig azt gondolják, hogy a jó termékeket jól el is lehet adni, a Galaxy S6 azonban bizonyította, hogy ez a feltételezés téves” – idézi a Reuters az IBK Securities elemzőjét, Lee Seung-woot, aki azt jósolja, hogy a Samsung mobildivíziójában a nyereségráta az idén 9,3 százalékra fog visszaesni. Ez lenne a legalacsonyabb érték azóta, hogy az első Galaxy S készülékekekt 2010-ben piacra dobták.

A dél-koreai cég a harmadik negyedév eladásait rugalmas árazással tervezi támogatni. Az S6 okostelefon árát Dél-Koreában 100 ezer wonra (85,46 dollárra) csökkentették júliusban. A vállalat azt is tervezi, hogy több, árban versenyképes alsó- és középkategóriás modellt is piacra dob. C.W. Chung, a Nomura elemzője szerint a méretgazdaságosság még mindig előnyt jelent a Samsung számára. A szakember szerint az okostelefon-piacon éppolyan konszolidációra lehet számítani, mint a memóriachip-iparágban, amely utóbbin jelenleg a Samsung a piacvezető. „Azoknak, akik ezt végül túlélik, rengeteg okuk lesz a boldogságra” – mondja Chung.