Kommunikációs kampányt indít az építőipari szakmák népszerűsítése érdekében általános iskolásoknak és szüleiknek az építőipari Mapei Kft. – mondta Markovich Béla, a társaság ügyvezetője szerdán budapesti sajtótájékoztatóján.

A Mapei Kft. kommunikációs kampánya a tervek szerint április végén, május elején kezdődik. Első körben minimum 40 általános, illetve középiskolába szeretnének eljutni. Markovich Béla a tavaly alakult Magyar Építőipari Szakember Közösség tagjait is bevonja az akcióba.

Személyes példákkal szeretnék ugyanis meggyőzni a családokat, hogy minél több gyerek válasszon építőipari szakmát – közölte az építőanyag-gyártó vállalat ügyvezetője. Nem kérdés, hogy nem egyszerű a feladat, hiszen Cristiano Ronaldóval vagy Lionel Messivel mégis csak könnyebb „villogni” a srácok előtt, mint mondjuk, egy profi, de nem ismert kőművessel.

Markovich Béla szerint ideális esetben a fiataloknak érdemes előbb valamilyen keresett szakmát tanulniuk. Aztán akár saját céget is alapíthatnak, s ha ehhez szükséges, felsőfokú tanulmányokat folytathatnak. Ez lehet a cég újfajta építőipari életpályamodelljének filozófiája.

Az életpályamodell részeként a Mapei útjára indítja az Ideális Szakember Képzést, melynek célja egy kimagasló szintű szakmai továbbképzési rendszer megteremtése. A képzésen nem csak szakmai, hanem vállalkozási ismereteket és szakmai kultúrát is átadnának.

„A képzést elvégző szakember képes lesz családi ház szinten szinte minden építési problémára professzionális megoldást adni, és mindehhez jogosult lesz a Mapei szakember védjegy használatára” – mondta  Markovich Béla.

Az életpályamodell  eleme a Szakember Közösség és a Mapei szakemberajánló rendszere is. Előbbi szakmai fejlődés lehetőségét, gazdasági és szakmai előnyöket kínál, míg az utóbbi összekapcsolja a szakembereket és a megrendelőket.

Magyarországon a gazdasági bővülés egyik legnagyobb gátja változatlanul a szakemberhiány. Ma szinte minden ágazatban erre panaszkodnak, miért lenne kivétel az építőipar? Pedig Markovich Béla biztos benne, hogy egy jó szakember, természetesen kemény munkával, itthon is jól keres, vagyis nem feltétlenül megy mindenki külföldre dolgozni „csak a pénz miatt”.

A Mapei Kft. idén februárban több mint 1500 magánembert kérdezett meg egy online felmérés keretében, hogy szívesen adnák-e építőipari szakembernek a gyermeküket? 51 százalék felelt kategorikus nemmel. Legtöbben azért, mert alulfizetettnek, piszkos és nehéz fizikai munkának tartják. Nem sokkal jobb a helyzet a kőműves és burkoló pálya a szakemberek meglátása szerint sem. A megkérdezett szakemberek 40 százaléka nem szeretné, ha gyermekük építőipari szakemberként dolgozna. Úgy érzik, mind anyagi, mind erkölcsi szempontból hiányzik a szakma megbecsülése.

Az ügyvezető felidézte, hogy a Magyar Építőipari Szakember Közösségnek már 560 tagja van, de még ebben az évben szeretnék elérni az ezres taglétszámot. A szervezet például kedvező kötelező építőipari felelősségbiztosítási, üzemanyag- és telefon-vásárlási lehetőséggel, valamint képzésekkel segíti tagjait.

Az építőipar növekedését idén 8 százalékra prognosztizálják Magyarországon. Markovich Béla szerint ez reális célkitűzés lehet, nem úgy, mint a 2016-ra jósolt plusz 2 százalék, amiből finoman fogalmazva sem lett semmi.

A Mapei Kft. tavaly belépett a „tízmilliárdosok klubjába”, 2016-os  teljes árbevétele elérte a 10,2 milliárd forintot, ami mintegy félmilliárd forinttal volt több a 2015-ös eredménynél.

A tervek szerint 2017-ben Sóskúton bővítik a cég raktározási és gyártási kapacitásait, a beruházásra 2,4 milliárd forintot költenek.

Az idei tervek között szerepel az is, hogy folytatják az interneten a szakember-ajánló oldal bővítését, amelyen megbízható építőipari szakemberek elérhetőségét is megadják.

A Mapei Kft. kimondottan nagy figyelmet fordít a kommunikációra. Tavaly 7320 projekttárgyalást folytattak, s főleg különböző online eszközökkel összesen majdnem 9 millió üzenetet juttattak el a fogyasztókhoz – és 7 kereskedői kampányt is szerveztek. Az ügyvezető biztos benne, hogy ütős kommunikáció nélkül nincsen siker.

Veronica Squinzi, a Mapei Csoport stratégiai igazgatója a sajtótájékoztatón azt ismertette, hogy a csoportnak világszerte 81 leányvállalata van 54 országban, 73 gyártóegysége 34 országban, valamint 18 kutatóközpontja – több mint 9 ezer ezer munkatársat foglalkoztatnak.

A csoport 2016-os árbevétele 2,3 milliárd euró volt, 3,9 százalékkal több ez előző évinél. Európában picivel mínuszban maradtak, de az észak-amerikai és ázsiai piacokon folytatták a 10 százalék feletti növekedést. A Mapei új piacokat is megcéloz, így például Mexikóban, Kolumbiában és a Fülöp-szigeteken, valamint Oroszországban Moszkva és Jekatyerinburg mellett Szentpétervárt is „bevették”.

Veronica Squinzi szerint a családi vállalkozás (a 80 éve működő Mapeit 1937-ben a nagypapája alapította) egyik erőssége a glokális gondolkodás. Vagyis a globalitás mellett mindig a helyi, lokális feladatokra koncentrálva dolgoznak.

KamaraOnline

(A Mapei Kft. fotóján Veronica Squinzi és Markovich Béla a sajtótájékoztatón.)