Jó év volt a tavalyi a Suzukinak Magyarországon. A márka több mint felével tudta növelni eladásait, a legtöbb a március óta kapható Vitarából fogyott.

Tavaly mintegy 7500 új Suzuki személygépkocsi talált gazdára Magyarországon, ez a 2015-ben forgalomba helyezett összes autó (77 171 jármű) csaknem tíz százaléka – írja közleményében a Datahouse újautó-eladási statisztikáira hivatkozva a Magyar Suzuki Zrt. A márka az előző évhez képest belföldi eladásait 58 százalékkal, piaci részesedését 2,7 százalékkal növelte.

A legsikeresebb márka a Vitara, ez hozta az eladások felét. Bár még csak tavaly március óta gyártják és forgalmazzák, a Vitarából így is 3733 fogyott itthon, s ezzel vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, 19 százalékos piaci részesedéssel. Kategóriaelső lett a Swift is a B szegmensben, 1955 darabos értékesítéssel, 17 százalékos részt hasítva ki magának a kisautók között.

Szépen teljesített a harmadik Esztergomban gyártott modell, az alsó középkategóriás S-Cross gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ami az ötödik helyet jelenti a C szegmensben. A külföldön gyártott Celerio 194 eladott példánnyal közel nyolc százalékos piaci részesedést ért el és második lett az A szegmensben.