Hogyan lehet egy jól menő vállalkozásból még többet kihozni? Hogyan tudja a Beautyrobic képviselni azt a misszióját, hogy az egészséges életmódról nem csak beszélni kell? Ki lehet-e mozdítani a magyar hölgyeket (urakat) a kényelemből? A KamaraOnline felkérésére Békési Brigitta, a Beautyrobic megálmodója, cégtulajdonos írta meg a gondolatait.

Abban hiszek, hogy a mai világban, ami oly’ gyorsan és folyamatosan változik, nincs stagnálás: vagy fejlődünk, vagy lemaradunk. Aki nem tart lépést, az sajnos óhatatlanul az utóbbiba kerül. Azonban ha az ember folyamatosan tanul, megy, keresi az új lehetőségeket, akkor sorra nyílnak meg előtte a kapuk, amelyek adják az újabb és újabb lehetőségeket.

Globális piacban kell gondolkodni! Ne szabjon határt az, hogy melyik országba születtünk. Gazdasági értelemben ma már nincsenek határok. Trendek vannak és értékek, amelyekhez szívesen csatlakoznak az emberek. Ma már a titok szerintem abban van, hogy képessé válj arra, hogy építs egy közösséget, amelyet képes vagy magad mögé állítani. Nem véletlenül azok az alkalmazások és programok lesznek népszerűek, ami mögé oly sok ember képes csatlakozni.

Az X generációban még az egyéni siker került előtérbe, mára ez változott, a siker alapja abban rejlik, hogy tegyünk a közösségért. Adjunk számukra egyre több és több értéket, vagy adjunk nekik eszmét, amivel azonosulni tudnak, ami mellé szívesen állnak.

A gyakorlatban hogy is néz ez ki? Ne csak terméket vagy szolgáltatást akarjunk értékesíteni. Az a mai világban már nem megy. Akkora információ-dömping van, hogy egyszerűen tovább görgetnek az emberek, ha így állunk hozzájuk. Hiszen azt már unalomig hallgatták minden cégtől, hogy „A miénk a legjobb, vedd meg ezt”, vagy azt, hogy „Ennél jobb nincs a piacon”. Ezek már lerágott csontok.

Úgy gondolom, hogy az úgynevezett push technikánál sokkal jobb a pull technika, amikor egyszerűen behúzzuk őket, és ők maguk jönnek, mert akarnak jönni. Ne nyomuljunk, mert sok embernél ez pont ellentétes hatást vált ki. Váljunk közösséggé, közvetítsünk olyan értéket, eszmét, hogy úgy érezze: igen, ezt én is akarom.

Ezt persze könnyű mondani, de sokkal nehezebb megvalósítani. Rengeteg idő, energia-befektetés kell a sikerhez. Szükséges, hogy kicsit kilépjünk abból a marketing tudásból, amit 5-10-20 éve tanítottak nekünk az iskolában, mert az már igencsak idejét múlt. Nézzük meg, mit csinálnak azok a cégek, amelyek most sikeresek, és próbáljuk ellesni a trükkjeiket!

Mivel a cégem, a Beautyrobic, testedzést kínál nőknek, ezért (ugyan ez most viccesen hangozhat elsőre) pontosan látom az összefüggést a sikeres vállalkozásépítés és a sikeres alakformálás, test(sz)építés között. Az emberek mindig túlmisztifikálják, túlbonyolítják a dolgokat, és ezért nem érnek célba. Pedig nagyon egyszerű a helyzet.

Csinálni kell akkor is, ha esik, ha fúj, ha fáradt vagyok, ha nincs kedvem. Lesznek stagnáló időszakok, ám akkor is csinálni kell. Lesz olyan, hogy úgy érzem, semmi értelme, és akkor is csinálni kell. Lesz úgy, hogy mások vissza akarnak húzni, és akkor is csinálni kell.

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) Sport bizottságának elnöke vagyok, ami hálás szerepkör, hiszen testközelből látom, hogy a legtöbb sikeres ember rendszeresen sportol is. Mi ennek az oka? Egyrészt ahhoz, hogy valaki egy jól menő vállalkozást vezessen, rendkívül sok energiára van szüksége. Gyenge, beteg testtel nehéz az energiát biztosítani, míg egy karbantartott, sportos embernek megvan hozzá az erőnléte. Másrészt a sikeres emberek megértették azt, hogy a fejlődéshez ugyanaz kell mind az üzletben, mind a sportban: nem szabad feladni, csinálni kell, legyőzni az akadályokat, és ha valami nem megy, addig fejleszteni és módosítani, amíg előbb-utóbb menni fog.

A Beautyrobic-kal pontosan azért vagyok képes a hölgyeket kimozdítani a karosszékből, mert eléjük állítok egy célt, ami a küldetésünk is egyben. Azt, hogy igenis tudnak szexik, csinosak és vonzóak lenni. Az ebből eredő magabiztosság következtében sikeresebbek és boldogabbak lesznek párkapcsolataikban csak úgy, mint az életük más területein.

Ez még mindig nem elég, ezért folyamatosan motiváljuk őket, hogy a nehéz időkben ne adják fel. Példákat állítunk eléjük, olyanokat, akik már elérték a célt, olyanok, mint ők, így képesek velük azonosulni. Folyamatosan tanítjuk őket arra, hogy mindez miért fontos a számukra. Hiszen itt most róluk van szó. A kommunikációnkban mindig azt mondjuk, hogy ők mit kaphatnak, nekik ez miért jó.

Azt gondolom, legyen szó vállalkozásról vagy testedzésről, ez a módja annak, hogy a magyar hölgyeket és urakat kimozdítsuk a kényelemből.

Békési Brigitta

(Ön hogyan látja? A saját vállalkozásában mit csinál másképpen? Ha van véleménye, írja meg szerkesztőségünknek. E-mail címünk: szerkesztoseg@kamaraonline.hu)

Fotók: Beautyrobic