A Széchenyi 2020 keretében megjelent „A vállalati szektorhoz kapcsolódó közigazgatási bürokrácia csökkentési program kidolgozása” című (KÖFOP-2.3.5-VEKOP-16) felhívás.
A tervezett keretösszeg 1,3 milliárd forint; a kiírás szerint egyetlen támogatott pályázat lesz, a Miniszterelnökségé (amely 2016. február 22-től 2016. augusztus 12-ig „pályázhat”).
„A projekt fő célja, hogy az ügyféligények felmérésével és a társadalmi partnerség erősítésével hozzájáruljon a vállalati szektorhoz kapcsolódó közigazgatási bürokrácia ügyfelek számára is érzékelhető csökkenéséhez, és a közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettség növekedéséhez” – olvasható a kiírásban.
Részcélok
1. Kutatási tevékenység megalapozása és innovatív együttműködési módszerek kidolgozása:
- Rendelkezésre álljanak olyan kérdőívek és felmérési módszertanok, melyekkel megfelelően felmérhetőek a vállalati szektor közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos igényei.
- Folyamatosan mérhetővé váljon a vállalati ügyfelek elégedettsége.
- Bővüljön a közigazgatási szolgáltatások szükségletalapú fejlesztését az érintettek közvetlen bevonásával lehetővé tevő módszerek száma; nőjön a szolgáltató szemléletű feladatellátáshoz szükséges együttműködési készségekkel rendelkező közszolgálati tisztviselők száma.
2. Társadalmi partnerség erősítése, ügyféligények és elégedettség mérése:
- Nőjön a döntés-előkészítésbe és szolgáltatásfejlesztésbe bevont gazdasági szereplők száma.
- Erősödjön a szolgáltató szemlélet a közigazgatáson belül.
- Javuljon a közigazgatás megítélése.
3. Szükségletalapú fejlesztési javaslatok kidolgozása:
- Nőjön a vállalati szektor javaslatai alapján kidolgozott bürokráciacsökkentési intézkedések száma.
- Az üzleti tevékenységet korlátozó bürokrácia az ügyfelek által érezhető módon csökkenjen, ami az elégedettségi mutatókban is tükröződjön.
- Javuljon a közigazgatási szolgáltatások megítélése.
Szakmai tevékenységek
1. Kutatási tevékenység megalapozása és innovatív együttműködési módszerek kidolgozása
- Kutatás szakmai, módszertani és technikai előkészítése: kérdőívek kialakítása, aktív részvételre építő műhelymunka módszertanának kidolgozása, a módszertan oktatása, technikai előkészítés.
2. Társadalmi partnerség erősítése, ügyféligények és elégedettség mérése
- Felmérés érdekképviseleti és stratégiai partnerek körében: érdekképviseleti szervezetek, stratégiai partnerek, a közelmúltban beruházást végrehajtó vállalkozások körében végzett kérdőíves felmérés megvalósítása, eredményeinek rendszerezése, összefoglalása.
- Strukturált mélyinterjúk: vállalkozókkal, gazdasági szereplőkkel készített interjúk pontos kérdéseinek összeállítása, az interjúk lefolytatása, emlékeztetők készítése, a válaszok összegzése, rendszerezése.
- Műhelymunkával egybekötött konferenciasorozat: aktív részvételre építő, műhelymunkával egybekötött konferenciasorozat szervezése, lebonyolítása, az eredmények összegzése, rendszerzése.
- Vállalkozói elégedettségmérés: elégedettségmérés módszertanának kidolgozása, két körös felmérés lefolytatása, a beérkezett válaszok alapján elemzés készítése.
3. Szükségletalapú fejlesztési javaslatok kidolgozása
- Eljárások, folyamatok egyszerűsítése: problématérkép készítése, egyszerűsítési javaslatok kidolgozása, implementációs terv kidolgozása.
- Egyszerűsített eljárásokhoz kapcsolódó képzések: képzések kidolgozása és megvalósítása az egyszerűsített eljárásokhoz; kidolgozás, minősítés; képzési anyagok elkészítése; képzések megvalósítása, lebonyolítása.
- Informatikai fejlesztés: eljárások egyszerűsítéséhez kapcsolódó informatikai fejlesztések megvalósítása.