Több mint 2,3 millió online vásárló lesz Magyarországon az év végéig, ez a napi rendszerességgel internetezők 41 százaléka – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös felméréséből.

Az interneten vásárlók többsége, 84 százaléka a termék ára alapján választja ki a számára megfelelő webáruházat, 64 százalékuknak a kiszállítási és az átvételi mód, valamint a bolt megbízhatósága fontos. A válaszadók mindössze 24 százalékánál meghatározó a bolt ismertsége.

A vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben, amely az áruházak 74 százalékánál elérhető. Az online boltok körében legkevésbé elterjedt az online fizetési megoldás, annak ellenére, hogy a vevők körében preferált módszerek között a második helyen áll.

A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.

Az online vásárlók 50 százaléka diplomás, további 37 százalékának van érettségije; 53 százalékuk nő, 47 százalékuk férfi. A legtöbben azok vannak, akik 2-3 hete vásárolnak (25 százalék), míg 3-4 havonta 21 százalék látogatja meg a webáruházakat. A kisgyerekkel otthon lévőknek mindössze 5 százaléka online vásárló, a döntő többség, 67 százalék, dolgozó.

Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A műszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának mintegy 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered. A 100 milliárd forintot bonyolító számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésből.

A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nőtt, azt követte 27 százalékkal az állateledelek kategóriája, majd az élelmiszer, amelyből 24 százalékkal többet értékesítettek egy év alatt.