Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank: Kate, a digitális személyes asszisztens hidat képez a mobilalkalmazás és a bank szervezeti egységei, illetve az ügyfelek között – jelentette be Guy Libot, a csoport vezérigazgatója.

Guy Libot elmondta: a fejlesztés illeszkedik a vállalat digitális stratégiájába, amelynek legfontosabb része az adatvezérelt működés, az ügyfélélmény, a digitális platformok elsődlegessége. Belgiumban, Csehországban, Szlovákiában már bevezették az új szolgáltatást, most a magyar piacon és Bulgáriában jelenik meg. A digitális személyes asszisztens minden országban ugyanazt a nevet kapta.

A bankolás jövője a mesterséges intelligencia és a humán intelligencia szimbiózisa – mondta Guy Libot, hozzátéve ugyanakkor, hogy több mint kétszáz fiók és kétezer munkatárs várja az ügyfeleket azokkal a témákkal, amelyeknél a személyes közreműködésre van szükség.

Elmondta, hogy folytatják az innovációt, a digitalizációt a személyes ügyfélkiszolgálásért. Tájékoztatása szerint jelenleg a mobilapplikációban azonosított belépéssel érhető el az új szolgáltatás, amely segít például hangutasításra végrehajtani egy átutalást, meglévő partnernek.

Németh Balázs, a csoport innovációs vezetője rámutatott: az új digitális személyes asszisztens valódi, szakértő segítséget nyújt majd a pénzügyi kérdésekben, időt és energiát takarít meg az ügyfeleknek. Személyiséggel felruházott lesz, azaz megtanulja az egyes ügyfelek szokásait. Eközben proaktívan működik, felhívja a figyelmet a túlköltésre, vagy nagyobb várható befizetésre. Közölte: a szolgáltatás már elindult, beépült a bank mobilalkalmazásába. Kate magyarul kommunikál, írásban, vagy hangalapú kommunikációval elérhető a lakossági ügyfeleknek. Jelenleg felismeri a leggyakrabban használt funkciókat, vagy elvezet a keresett helyre. A következő hónapokban a most elérhető mintegy 30 funkció továbbiakkal bővül majd.

A vállalati ügyfelekre még nem terjesztették ki a szolgáltatást, a jövőben vizsgálják ezt a lehetőséget. A csoport három éve indította Kate fejlesztését, a magyar piacon egy éve dolgoznak rajta – mondta az innovációs vezető. Kate-et már közel 110 ezer magyar ügyfél kipróbálta, mintegy 94 ezer kérdést intéztek hozzá, ezek harmadát szóban.

(Forrás: MTI)