Kevés a budapesti buszvezető, holott a metrópótlás idején nélkülözhetetlen 150 busz üzemeltetéséhez 300-400 sofőrre lenne szükség. A BKV-nál a sofőrök átlag havi bruttó 300 forintra számíthatnak.

A személyszállító cégek létszámhiánnyal küzdenek, több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül. A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket – mondta a Népszabadságnak Baranyai Zoltán. A Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke nem sok esélyt lát arra, hogy vidéki viszonylatokon dolgozó buszvezetőket vessenek be Budapesten.

Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnökségi tagja rámutatott: a fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség. A budapesti forgalom pergő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi, vagy agglomerációs járatokhoz képest.

Nemes Gábor EKSZ elnök kiemelte: a szerződésbe eleve bele kellene foglalni, hogy a sofőröket a BKV-tól veszi át a nyertes vállalkozás. A buszvezetői-pálya egyre kevésbé vonzó, ennek részben az alacsony bér az oka. A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint – írta a lap.