A Kárpát-medencei Csillagtúránk legfőbb célkitűzése, hogy sikeres partnercégeinket végiglátogatva, a termelési kapacitásuk bővítését követően új célpiacokat találjunk exporttevékenységük bővítéséhez, akár a Kárpát-medencei térségben, akár az innen távol eső piacokon – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A magyar kormány kiemelten kezeli a Kárpát-medencei magyar vállalkozások versenyképességének fokozását, a határokon átívelő magyar-magyar együttműködések dinamizálását, és ezáltal egy egységes Kárpát-medencei gazdasági tér kialakítását. E stratégia megvalósításában jelentős szerepe van a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) 22 regionális képviseletből álló irodahálózatának, amely immár mintegy 3000 magyar érdekeltségű vállalkozással alakított ki napi szintű kapcsolatot.

A további, nemzetközileg is versenyképes termék- és szolgáltatási portfólióval rendelkező magyar vállalkozások felkutatása céljából a Kereskedőház 2017-ben elindította a Kárpát-medencei Csillagtúráját.

„A Kárpát-medencei Csillagtúránk legfőbb célkitűzése, hogy a sikeres partnercégeinket végiglátogatva, újabb üzleti lehetőséget térképezzünk fel az anyaországi cégeknek. Fontos célunk továbbá, hogy a határon túli magyar vállalkozások számára, a termelési kapacitásuk bővítését követően új célpiacokat találjunk exporttevékenységük kiszélesítéséhez, akár a Kárpát-medencei térségben, akár az innen távol eső piacokon – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Fókuszált szakmai támogatás

A Csillagtúra negyedik, vajdasági állomásán a vezérigazgató számos helyi magyar vállalkozás képviselőjével folytatott tárgyalást azzal a céllal, hogy feltérképezzék azokat a célpiacokat, ahol a kapacitásbővítést követően jelentős exportsikerek érhetők el a cégek számára. A Kereskedőház két irodát nyitott a Vajdaságban – Szabadkán, illetve Újvidéken -, melyek több mint 700 helyi vállalkozással állnak kapcsolatban.

„Fontos hangsúlyozni, hogy nem csak kezdő, de haladó, nemzetközi tapasztalatokkal már rendelkező exportőröknek is célzott szakmai támogatást tudunk biztosítani a további külpiacok elérése érdekében. Egy táskagyártás profilú adai cég például a távol-keleti piacokon tervezi bővíteni exporttevékenységét, azonban a piac földrajzi távolsága és az eltérő üzleti környezete számos kihívást jelent, amelyek megoldásában helyi képviseleteink révén aktív szakmai támogatást tudunk biztosítani” – tette hozzá a vezérigazgató.

A Kereskedőház regionális irodái közreműködésével számos együttműködés alakult már ki az anyaországi és a vajdasági magyar vállalkozások között. Az újvidéki képviselet aktív szakmai tevékenységének köszönhetően 2017. decemberében újabb sikeres magyar export ügylet valósult meg egy helyi és egy magyarországi vállalkozás között. A vajdasági fél a Kereskedőház irodájának közreműködésével mintegy 96 tonna halat vásárolt egy magyar halgazdaságtól, 64 millió forint értékben. 

„Az újvidéki iroda példája is jól mutatja, hogy jelentős üzleti lehetőségeket rejtenek a határokon átívelő üzleti együttműködések. A sikeres ügyletnek köszönhetően ugyanis az anyaországi halgazdaság egy új külpiacot ért el, illetve azáltal, hogy a vajdasági fél Szerbia több pontján is értékesítette a kiváló minőségű magyar árut, újabb lehetőségek nyílnak számára további exportsikerek elérésére” – tette hozzá Oláh Zsanett.