Vajon mindegy, milyen tartalmat használunk marketing céljából? Hogyan szabaduljunk meg az elavult tartalommarketing-stratégiától, és válasszunk jobbat?

Az elmúlt évek tapasztalatai bizonyítják, hogy a tartalommarketing a keresőoptimalizálás hajtómotorja, így a marketingstratégiák „királya”. Azonban ez nem azt jelenti, hogy minden tartalommarketing ugyanolyan sikeres, és minden típusába érdemes időt, energiát és pénzt fektetni.

Abban a marketingvilágban, amikor már olyan eszközök is elérhetőek a marketingesek számára, mint a 360 fokos videó, és amikor saját tartalmat előállítani sok esetben egyszerű, és nem igényel nagy büdzsét, fontos, hogy a cégek odafigyeljenek, milyen tartalommal célozzák meg az ügyfeleiket. A közösségi oldalak korában ezek a tartalmak ugyanis gyorsan eljutnak az emberekhez – vagy épp ellenkezőleg, merülnek feledésbe –, ami hatással lehet marketingstratégiájuk sikerére.

Elavult tartalommarketing stratégiák használata helyett érdemes odafigyelni a minőségi tartalom megosztásra.

Felesleges frissítések

Bár úgy tűnhet, egy weboldal vagy blog elavult, ha hónapok óta nem jelent meg rajta hír (és ebben lehet némi igazság, hiszen a keresők is előnyben részesítik a rendszeresen frissülő oldalakat), csak azért megosztani tartalmakat, hogy „legyen fent valami az oldalon”, nem vezet jóra. A rosszul megírt cikkek nem adnak értéket a felhasználók számára, így építés helyett rontják az üzlet kapcsolatát az ügyfelekkel. Emellett a nem megfelelő tartalom hatására az olvasók gyorsan elhagyják az oldalt anélkül, hogy folytatnák a böngészést.

A tartalomötleteknek mindig kapcsolódniuk kell az ügyfél igényeihez, így mindenfajta taralommegosztás előtt érdemes végiggondolni, milyen problémára kívánunk választ adni. Ha nem találunk ilyen problémát, vagy úgy látja a weboldal tulajdonosa, hogy nincs releváns téma, amiről írhatna, akkor értelmetlen cikkek helyett érdemes lehet kivárni. Egy másik megoldást jelenthet az, ha olyan kérdésre ad választ, amelyre más oldalak nem, például azért, mert az adott kérdést nehéz megválaszolni.

Gyenge tartalom helyett minőség

A mai online marketingben kiemelten fontos szerepe van a tartalomnak. Míg korábban, 2000 előtt elegendő lehetett a mennyiség, ma a jól megírt cikkek sokkal nagyobb eséllyel érnek el jó helyezést a keresési listákon. A gyenge tartalom visszavetheti az oldalakat a ranglistán, ezért érdemes odafigyelni néhány dologra a tartalom írása során.

Nem érdemes túl rövid cikkeket megosztani, az igazán tartalmas cikkekhez minimum 450 szó szükséges, annak ellenére, hogy bizonyos esetekben már a 300 szó is elég. Egy ezeknél is hosszabb 1200–1500 szót tartalmazó, jól megírt cikk sokkal sikeresebb lehet a közösségi oldalakon, érdemes tehát valóban minőségi tartalmat feltölteni. Ha a cikk tippeket tartalmaz, meg lehet duplázni a tippek számát, vagy mélyebben beleáshatja magát a cikk írója a témába, részletesebb áttekintést nyújtva. Ezek mind javítják az írások megítélését, és így jobb helyre kerülhetnek a keresőkben is. A cikkek tartalmát az olvasók érdeklődési köréhez, problémáihoz érdemes igazítani, és friss szemszöggel, releváns tartalommal be kell vonni őket.

Duplázott tartalmak helyett egyedi cikkek

Az egyedi tartalommal szemben az egy az egyben átvett cikkek megzavarhatják a keresőt, mert nem biztos, hogy meg tudja állapítani, melyik verzió az eredeti, még akkor sem, ha a cikk alatt a másoló elhelyezi az eredeti linket. A más oldalakról származó tartalom esetében a keresőmotor meg tudja állapítani, melyik poszt született előbb.

Az ismétlődő tartalom megosztása helyett a blog írója felmérheti, milyen kérdésekkel foglalkozik – vagy éppen nem foglalkozik – a konkurencia, ötletet meríthet a különböző kérdezős oldalak kapcsolódó témaköreiből, esetleg a különböző blogbejegyzések kommentjei között megjelent kérdésekre is választ adhat.

Vendégszerzők

A vendégírók blogbejegyzései nagyon sikeresek lehetnek, különösen, ha azok minőségi tartalmat jelentenek az oldalon. Jó stratégia lehet szakértőkkel, más bloggerekkel összefogni, így összekapcsolni egy cég weboldalát egy másikkal. Azonban ha pusztán a linkekért oszt meg egy weboldal vendégposztokat, akkor akár a szándékával ellentétes hatást is elérhet, mert nem szabad elfelejteni, hogy a minőség a tartalommarketingben fontosabb a mennyiségnél.

Nem csak vendégírók cikkeit oszthatja meg egy weboldal, hanem szakértők véleményét összegyűjtve bemutathatnak egy témát, vagy tárgyalhatnak olyan kérdést, mint az üzletáguk jövője, az új technikai lehetőségek és a legfrissebb lehetőségek az iparban.

Kulcsszavakkal, linkekkel telezsúfolás helyett relevancia

Bár korábban a keresőmotorok elsősorban csak a kulcsszavakat vizsgálták, ma már ennél többre képesek, mert felismerték, hogy a kulcsszavakkal telezsúfolt szöveg nem feltétlenül jelent valóban jó tartalmat. Ahelyett, hogy kulcsszavakat használnánk a szövegünkben minden lehetséges helyen, érdemesebb minőségi tartalmat írni, mert a kulcsszavak természetes használatát előnyben részesítik az olvasók – és most már a keresőmotorok is. Nemcsak a cikket, a metaleírást sem érdemes kulcsszavakkal telezsúfolni, mert a keresők azt nem is veszik figyelembe a rangsor felállítása során.

A linkekkel is ugyanaz a helyzet, mint a kulcsszavakkal, mértékkel használva segíthetik a weboldalak láthatóságát a keresőben, de fontos szem előtt tartani a mértéket. Nem érdemes telerakni a weboldalunkat külső hivatkozásokra mutató linkekkel, mert a túl sok irreleváns linket tartalmazó oldalakat a keresők spamnak értelmezhetik. A megoldás az, hogy releváns, minőségi oldalakra mutató linkeket helyezünk a saját szövegeinkbe.

Képek és videók

A giccses életmódfotók és az unalmas, értelmetlen grafikák egyaránt komolytalanná tehetnek egy jó blogbejegyzést. Az értelmetlen, unalmas fotók helyett olyanokat érdemes válogatni, amelyek adnak valamit a cikk értékéhez. Bár az egyedi, izgalmas és releváns képek kiválasztása időt és energiát vehet igénybe, megéri legyőzni a lustaságot. Ha nincs olyan kép, ami közvetlenül kapcsolódna a tartalomhoz, akkor érdemes olyat választani, ami valamilyen közvetett módon kapcsolható ahhoz, amiről a bejegyzés szól. A képválasztáskor még a humort is elővehetik a weboldalak, lehet, hogy ezzel fognak kitűnni a többi közül.

A képek mellett érdemes kihasználni a videó marketing nyújtotta lehetőségeket. Ma már könnyen, akár alacsony költségvetéssel is jó videókat készíthetünk, ami jelentősen növelheti a weboldalak sikerét. A statisztikák szerint azok a posztok, amelyek videót tartalmaznak, jobban teljesítenek a keresőben, valamint sikeresebbek lehetnek az olvasók körében is.

Mindenkinek írni

Végezetül nagy hiba, amikor nem csak a saját célközönségéhez, hanem valamennyi olvasóhoz kíván szólni egy weboldal. A népszerű blogokhoz nem elég a jó tartalom, annak a tartalomnak illeszkednie kell az olvasó érdeklődéséhez. Fontos megválasztani a megfelelő forrásokat az írásunkhoz, és megismerni az olvasók igényeit.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!