Alapos tesztelésnek és finomhangolásnak kell megelőznie a tengelysúlymérő rendszer bevezetését, hogy az eszköz elérje a valódi célját – Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.

Minden tisztességes fuvarozó érdeke, hogy a közúti közlekedésből kiszűrjék a túlsúlyos szállítójárműveket – kommentálta a Magyar Időknek a hírt a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára, miszerint az év végéig elkészül a nemzeti tengelysúlymérő (tsm) rendszer.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon. Somogyi Gábor szerint a célt az MKFE is támogatja, hiszen miközben az állam százmilliárdokat költ utak építésére és felújítására, a túlterhelt tehergépkocsik miatt azok gyorsabban használódnak el.

A fuvarozók szempontjából versenyképességi hátrányt jelent, hogy ugyanakkora járművel egyesek több árut szállítanak el, mint a többiek.

A túlsúlyos járművek kiszűrésére a fejlesztési tárca olyan rendszert telepít, amely mozgás közben képes megmérni a tengelyterhelést, valamint a tengelyeken mért adatokból a jármű összsúlyát, majd ezt az adatot összeveti az útdíj-adatbázissal, és így fény derülhet az esetleges túlsúlyra.

A rendszer az objektív felelősség révén az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve szabja ki.

Az elmúlt hetekben kezdte meg a működését a fejlesztési tárca keretében működő 130 fős közúti ellenőrző egység, annak kapacitása azonban véges, és a feladatuk is sokrétű.