A pénzügyi kultúra fejlesztése érdekében az elmúlt három évben az MNB folyamatosan és tudatosan bővítette pénzügyi fogyasztóvédelmi kommunikációs eszköztárát – hangsúlyozza a jegybank szerdai közleményében.

A tematikus honlap, a nyomtatott és elektronikus tájékoztató kiadványok, a közösségi kommunikáció, valamint az animációs rövidfilmek mellett – új kommunikációs csatornaként – a Pénz7 programsorozat keretében az oktatási tevékenység is szerepet kapott. A nemzetközi rendezvényhez idén 29 jegybanki dolgozó csatlakozott önkéntesként, hogy ezzel országosan több ezer diákhoz juttassa el játékos formában pénzügyi szakismereteit.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – a pénzügyi oktatási programok önkéntes támogatása mellett – az elmúlt három évben a felügyeleti stratégia részeként átfogó pénzügyi fogyasztóvédelmi kommunikációs rendszert épített ki. Ennek keretében elindult és folyamatosan bővül a – nyomtatott és online formában is elérhető – Pénzügyi Navigátor Füzetsorozat, amely a pénzügyi témákról tömören és közérthetően tájékoztatja a fogyasztókat. E koncepció mentén a jegybank honlapján önálló és könnyen áttekinthető fogyasztóvédelmi aloldal jött létre, illetve a jegybank több új közösségi médiacsatornát (FacebookYouTube) alkalmaz, amelyeken – a Pénzügyi Navigátor Füzetek tematikájához igazodó – egy perces rövidfilmek is megtekinthetők. Mindemellett a teljes körű fogyasztói tájékoztatást segítik a honlapon kérdés-válasz formában elérhető kiemelt fogyasztóvédelmi anyagok, a professzionálisan működő írásos, telefonos és személyes ügyfélszolgálati rendszer illetve a pénzügyi fogyasztóvédelmi civil szervezetekkel történő szoros együttműködés is.

Az MNB a minél szélesebb körű pénzügyi fogyasztóvédelmi információk átadása érdekében az egy perces rövidfilmek – társadalmi célú reklámként történő – televíziós sugárzását, valamint hosszabb oktató jellegű filmek készítését is tervezi a jövőben.

A jegybank társadalmi felelősségvállalási és felügyeleti stratégiájának fontos része a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése, valamint a pénzügyi tudatosság és kultúra fejlesztése. Ennek megfelelően az MNB számos kommunikációs csatorna igénybevételével alakította ki átfogó tájékoztatási rendszerét, melynek folyamatos bővítését kiemelt feladatnak tartja. A kommunikációs eszköztár tudatos fejlesztésének célja, hogy hosszú távon elősegítse a felelős pénzügyi szemléletformálást, s elérje a fogyasztók pénzügyi kiszolgáltatottságának csökkenését.

Pénz7

Amárcius 7. és 11. között országosan 788 iskola részvételével megvalósuló Pénz7 programsorozat keretében összesen 29 önkéntesként csatlakozó jegybanki dolgozó segítette – a fővárosban és több vidéki városban – játékos tanórák keretében a pénzügyi alapismeretek átadását. A minden évben közel harminc ország részvételével rendezett kezdeményezés hazánkban a Magyar Bankszövetség és a Pénziránytű Alapítvány szervezésében, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakmai támogatásával valósult meg. Legfőbb célkitűzése, hogy a hétköznapi életben is hasznosítható, gyakorlatias pénzügyi ismereteket adjon át az iskolás korosztálynak, hozzájárulva ezzel a fiatalabb generációk pénzügyi tudatosságának fejlesztéséhez.