A látszerészeti cikkeket forgalmazó Hoya Lens Hungary Kft. munkavállalói játékosított formában ismerhették meg a cég termékeit és technológiáit, hogy azokat a lehető leghatékonyabban adhassák át az ügyfeleknek.

Egy prémium minőségű termékeket forgalmazó multinacionális vállalat részeként a Hoya Lens Hungary Zrt. hivatása a magas fokú minőség megőrzése, és a szemüvegviselők egyedi igényeinek kiszolgálása. A vásárlók elsőként a vállalat széleskörű partnerhálózatának főszereplőivel, az optika tulajdonosokkal és látszerészekkel találkoznak. Egy ilyen viszonylag kiszolgáltatott értékesítési helyzetben kimagasló jelentősége van annak, hogy a vásárlókkal direkt módon találkozó és kapcsolatba lépő személyek megfelelően fel legyenek készítve, és rendelkezzenek a termékekkel és alkalmazott technológiákkal kapcsolatos információkkal. Sok múlik ezen, így a Hoya Lens Hungary Zrt. egy jól átgondolt és megtervezett stratégia mentén ennek a célcsoportnak a képzését helyezte a középpontba egy speciális, digitális képzési rendszer kialakításánál.

„Annak érdekében, hogy az optikai üzletek szakértői mindig a megfelelő megoldást tudják kínálni a vásárlóknak, fontos, hogy naprakész tudással rendelkezzenek. A céljaink elérése érdekében egyedi tanulási megoldásra volt szükségünk, amely amellett, hogy motiváló és kellőképpen élményteli, alkalmazkodik partnerhálózatunk differenciált munkaidejéhez és földrajzi helyzetéhez is. Ezen szempontok alapján döntöttünk a Games for Business digitális tanulási platform bevezetése mellett” mondta Bácskai László, a Hoya Lens Hungary Zrt. ügyvezetője és fogyasztói élményért felelős globális vezetője.

A játékosított digitális tanulási rendszer célja, hogy a felhasználók számára élmény legyen a tanulás. Ennek köszönhetően a rendszer felhasználói, azaz az optikák tulajdonosai és látszerészei szívesen sajátítják el a munkájukhoz szükséges tudást.

Az online rendszer játékosított módszertanának és egyedi kerettörténetének köszönhetően a felhasználók egy izgalmas tengeri utazásban vesznek részt, szigetről-szigetre hajózva merülnek el a különböző témakörökben, a minijátékok segítségével pedig kockázatmentesen tesztelhetik, amit a tréning során elsajátítottak.

A teljesítmény nem marad jutalom nélkül, ugyanis a rendszer virtuális és valós nyereményekkel is jutalmazza a felhasználókat időről-időre.

„Az optikusok rendkívül lelkesedéssel fogadták ezt az innovatív tanulási módszert, ami merőben eltér a korábban megszokott online tréningektől. A visszajelzéseket és eredményeket látva örülök, és büszke vagyok, hogy az élmény alapú oktatás felé nyitottunk. Véleményem szerint a G4B rendszere, már csak a sokrétűsége miatt is képes magasabb szintű maradandó tudást átadni a hagyományos módszerekhez képest. A játékos mivolta miatt pedig inkább kizökkent a napi rutinból, mintsem leterhelne a tanulási folyamat”számolt be tapasztalatairól Gedeon Virág lencseszakértő.

A vállalat életében az innováció és a fejlődés mindennapi fogalmak, ezért a Games for Business digitális tanulási rendszerére még számos feladat vár.

„Online tanulási platformunkat a legkülönbözőbb helyzetekben használják nemzetközi szinten. A Hoya megoldásra váró üzleti kihívása azt gondolom, hogy számos piaci szereplőnél jelentkezik, kérdés, hogy milyen formában találnak erre megoldást. Az értékesítés ilyen szintű megértése és támogatása kifejezetten jövőbe mutató és megfelelő alapokat képes teremteni a hosszú távú sikerek számára. A fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban álló, értékesítésben érintett személyek ilyen formában való képzése megkérdőjelezhetetlen hatással bír a vásárlói élményre, ami napjaink egyik kimagaslóan fontos fogalma”mondta Fazekas László, a Games for Business értékesítési és marketingigazgatója.