Legalább 18 kilométernyi plusz alagút megépítését jelenti az, hogy Moszkvában 14 állomást a madridi metró módszere alapján építenek meg.

Az orosz főváros metróhálózata eddig az egymást mellett párhuzamosan futó két külön alagútrendszerre épült. Ennek most vége, mert a következő időszakban egy tíz és egy négy állomásos szakaszt már a madridi módszer alapján építenek meg.

Egy tíz négyzetméter átmérőjű óriás alagutat fúrnak a korábbi kétszer hat négyzetméteres helyett. Kevesebb lesz az anyag költség, hatékonyabb lesz a munka, ráadásul a korábbi 200 munkás helyett 130-an elegendőek az új módszerhez.

Számítások szerint az összesen 14 állomásnyi távolság 80 milliárd rubellal (320 milliárd forinttal) olcsóbban készül el, mint a hagyományos módon. Ebből az összegből 18 kilométernyi metróalagutat lehet fúrni. Az új vonalat a tervek szerint 2020-ban adják át.