A 18 év feletti lakosok körében a közmédia adói megerősítették országos vezető pozícióikat (Petőfi, Kossuth rádió), míg a megyeszékhelyi adók többsége tovább növelte előnyét – derül ki az Inspira Média Research kutatásából.

A teljes felnőtt lakosság (18+) körében a Petőfi és a Kossuth rádió a leghallgatottabb, a Petőfit közel 1,8 millióan (21,5 százalék), a Kossuthot közel 1,6 millióan (19,2 százalék) hallgatják átlagosan naponta – olvasható a Kreatív Online-on.

Az év második negyedében a Petőfi rádió átvette a vezetést az országos rádiók rangsorában. A hallgatottsági lista harmadik helyezettje, a Rádió 1 is növelte a hallgatottságát (787 ezer – 9,6 százalék).

Budapesten a reggeli műsorsávban (6 és 10 óra között) még a korábbinál is nagyobb a verseny a rádiók között, ugyanakkor a Sláger FM stabilan őrzi vezető pozícióját a teljes felnőtt lakosság (18+) körében.

A 18-59 éves kereskedelmi célcsoportban a Sláger FM hallgatóinak számát néhány hónap alatt 13 ezer fővel növelte.

A megyeszékhelyeken továbbra is a helyi rádiók egyeduralma jellemző. Az Inspira Média Research kutatása alapján hét megyeszékhelyi rádió napi átlag reach (hallgatói elérés) értéke meghaladta, vagy megközelítette a kiemelkedőnek számító 50 százalékot.

A legerősebb hallgatói táborral rendelkezik a szegedi Rádió 88, a debreceni Best FM, a tatabányai Forrás rádió és a kecskeméti Gong rádió.