A februári Milano Fashion Weeken, a Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar tervezők két alkalommal is szerepelnek az olasz divathét hivatalos programjában – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ).

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ 2018 óta tartó stratégia megállapodása ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett: prezentációs formában három márka, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a CNMI Fashion Hubjában mutatkozik be.

Kollektív bemutató keretein belül a kifutón négy magyar divattervező – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI és a THEFOUR – ismerteti meg a közönséggel legújabb kollekcióját.

Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THEFOUR márka február 23-án mutatja be 2023/24-es őszi-téli kollekcióját a Scuola Militare Teulié történelmi épületében felállított kifutón.

A független helyszín presztízsértékű: egyrészt a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését mutatja, valamint bizonyítja a Budapest Select ernyőmárka körül az utóbbi években kialakult megnövekedett érdeklődést az olasz divathéten – írták.

Előrelépésnek nevezték, hogy további mentorált márkák kaptak lehetőséget arra, hogy prezentáció formájában ismertessék meg legújabb darabjaikat a nemzetközi közönséggel: az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a milánói Palazzo dei Giureconsulti falai között február 21-én prezentálja legújabb kollekcióját.

„A magyar tervezők ismét a Budapest Select ernyőmárka alatt szerepelnek a milánói divathéten, amelyet az MDDÜ kifejezetten a hazai márkák külföldi bemutatására hozott létre. Az ernyőmárka célja, hogy a tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, egy közös, a piac számára egységesebb kommunikációval jelenjenek meg a nemzetközi eseményeken. A kezdetektől tapasztaljuk a fokozott külföldi érdeklődést a magyar brandek iránt, egy ilyen nagy presztízsű rendezvényen való részvétel a versenyelőny megerősítése és az értékesítésösztönzés miatt is fontos” – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy „a divat- és a designipar a közelmúltban fontos országimázs-formáló tényezővé lépett elő, melynek építéséhez hozzájárulnak a kortárs magyar divatmárkák bemutatkozásai is. A rendszeres milánói megjelenés is ezt támogatja. A nemzetközi sajtó jelentős része ezen az eseményen találkozik először a magyar kreatívipar termékeivel a divatvilág egyik legkiemeltebb, legnívósabb helyszínén. A sikeres prezentációk és divatbemutatók, valamint a körülöttük kialakuló érdeklődés azt is indukálja, hogy az ország akár más, turisztikai aspektusból is a figyelem középpontjába kerüljön”.

Mint írták, az év további részében a CNMI és az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjának keretében B2B és személyes meetingeket, workshopokat és gyárlátogatásokat szervez a résztvevő márkáknak.

A program során a tervezők hiánypótló szakmai tudásra tehetnek szert a termékfejlesztés, a márkaépítés, a kommunikáció és a menedzsment területén egyaránt, mely ismeretek segítik őket külföldi terjeszkedésükben.

A program végére a kurzusok és mentorok segítségével a résztvevők készen állnak arra, hogy a külföldi showroomokban is bemutassák darabjaikat – tették hozzá.

Közölték azt is, hogy CNMI és a MDDÜ már 2018 óta áll szakmai partnerségben, melyet 2021. decemberében további 3 évre meghosszabbítottak. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését.

(Forrás: MTI, fotó: Cukovy)