Probléma merült fel az észak- és a dél-erdélyi autópálya építése kapcsán is: több szakaszon késlekednek a munkálatokkal, mivel az Országos Közút- és Autópálya-kezelő Társaság által megbízott kivitelezők nem haladnak az előzetes ütemtervnek megfelelően a projekttel.

Az észak-erdélyi sztráda kapcsán Bihar megyében adódtak gondok, a Bors és Berettyószéplak közötti, egy viaduktot is magába foglaló szakasz építőjének műszaki tervét ugyanis még nem fogadták el, de ez a késlekedésnek csak az egyik oka – írja a kronika.ro.

A 60 kilométeres szakasz építését még a Bechtel kezdte el, az amerikai vállalattal kötött szerződés felbontása nyomán pedig a CNADNR tavaly kötött újabb, általános forgalmi adó (áfa/TVA) nélkül 700 millió lejbe kerülő megállapodást három spanyol céggel a sztrádarész befejezése érdekében.

A kivitelezőknek 2017 júliusáig kellene befejezniük a 60 kilométeres szakaszt, valamint az 1,8 kilométeres viaduktot – amely a második leghosszabb ilyen jellegű építmény lesz Európában egy franciaországi viadukt után –, a spanyol vállalatok között azonban állítólag nézeteltérés merült fel, így a megbízott kivitelezők eddig egyetlen méter aszfaltot sem öntöttek.

A Digi 24 értesülései szerint azonban a helyi hatóságok derűlátók, az építők ugyanis ígéretet tettek arra, hogy idén júniusban elkezdenek dolgozni egy 20 kilométeres szakaszon.

Cătălin Homor, az autópálya-kezelő társaság vezérigazgatója felszólította a dél-erdélyi sztráda Lugos–Déva-szakasz 2-es jelzésű részének kivitelezőjét, az olasz Salini Impregilo vállalatot, hogy két héten belül készítsen új, hatékonyabb építési ütemtervet. Homor és a CNADNR több szakértője múlt héten személyesen látogatott el a Lugos–Déva-szakasz építőtelepeire, ahol a kivitelezőkkel egyeztetett a beruházásról.

A szakértők a Nagyszeben–Szászváros-sztráda 3-as jelzésű szakaszát is megtekintették – ezt nemrég a gyenge minőség miatt le kellett bontani. Homor elmondta: sajnos az időjárás nem kedvezett a munkálatoknak, de hamarosan gőzerővel nekilátnak az újjáépítésnek.