Az autószektor súlya a magyar GDP-ben nagyjából kétszer akkora, mint a németben, ugyanakkora arányú visszaesés tehát a magyar gazdaságnak kétszer annyira fájna.

Az autó- és autóalkatrész-gyártás súlya a német iparban 11,6 százalékos; az ipar GDP-hez való hozzájárulása pedig 23,3 százalék. Ez annyit tesz, hogy az ágazat a német GDP-hez nagyjából 2,7 százalékkal járul hozzá. Ebből pedig az következik, hogy akár egy jelentős, 10 százalék körüli termelés-visszaesés is legföljebb 0,3 százalékkal vetné vissza Európa lokomotívjának teljesítményét.

És nálunk? Számítás a boríték szélén

A KSH adatai szerint a járműgyártás a magyarországi feldolgozóipari termelés több mint 30 százalékát adja. A feldolgozóipar súlya a magyar GDP-ben jóval nagyobb, mint Németországban: a 2014-es (folyó áron számolt) GDP 31 864 milliárd forint volt, amihez a feldolgozóipar 6 229 milliárd forinttal járult hozzá. A feldolgozóipar súlya a magyar GDP-ben tehát körülbelül 19,5 százalékos, ami – a 30 százalékos arány alapján – azt mutatja, hogy a járműgyártás közel 6 százalékot adhat a GDP-hez. Ugyanakkora mértékű visszaesés tehát ebben a szektorban (a százalékos arányt tekintve) kétszer akkora GDP-csökkenéshez vezet Magyarországon, mint Németországban.