A londoni Heathrow repülőtér bővítése 17,6 milliárd fontba kerülne, de 2050-ig 147 milliárd fontnyi hasznot hozna a brit gazdaságnak.

Heathrow vagy Gatwick? A verseny eldőlni látszik, a londoni Heathrow repülőtér környékén élők legnagyobb bánatára, akik hevesen tiltakoznak a fejlesztési terv ellen, mondván: elegük van a zajból.

A környezet- és gazdasági tanulmányok viszont azt mutatták ki, hogy Európa legnagyobb és a világ harmadik legforgalmasabb légikikötőjét kell bővíteni, ez járna a legkevesebb kárral.

A kormány és a londoni városvezetők abban jó ideje egyet értenek, hogy London reptéri kapacitása nem elég. Csak Heathrow-n tavaly 73,4 millió utas fordult meg, s a számuk évről évre nő.

A bővítés előkészítésével megbízott kormánybizottság végül azt javasolja, hogy Heathrow-n kell megépíteni a harmadik kifutópályát. A jelentést átadták a kormánynak, ám a Downing Streeten csupán annyit közöltek: mindent alaposan megfontolnak, a döntést nem szabad elkapkodni.

A tanulmány szerint így Heathrow további 40 úticélponttal kötné össze Londont. Az új kifutó után generált gazdasági haszon 147 milliárd fontra (230 milliárd dollárra) tehető, 70 ezer új munkahelyet lehetne létesíteni 2050-ig. Ezzel szemben az előzetes kalkulációk alapján az építkezés összköltsége 28 milliárd dollár lenne.

A brit kormány döntése őszre várható, az építkezés tíz évig tartana.