A Google AdWords következő évekre vonatkozó stratégiájának három kulcsterülete: (i) egyszerű, de hasznos eszközök fejlesztése, (ii) a kampánystatisztikák pontosabb és közérthetőbb alkalmazása és (iii) a kampányok üzleti célokkal való összehangolása.

Jerry Dischler, Google AdWords termékmenedzsmentért felelős alelnöke nemrég hozta nyilvánosságra azt a közleményt, amely az elmúlt tizenöt év tapasztalatai és statisztikái alapján az alkalmazást meghatározó fő csapásirányokat jelölte ki a következő két évre.

„Az elmúlt évek újításai az AdWords-ön belül lehetővé tették, hogy számos kis- és középvállalkozás hatékonyabban érje el célközönségét. Ami egykor csupán arra szolgáló eszköz volt, hogy jobb helyre kerüljünk a keresőben, mára sokkal több annál. Az igényeket felismerve az alkalmazást folyamatosan új funkciókkal láttuk el, amilyen például a Display Network vagy a YouTube-on futó hirdetési lehetőségek. Ezek pedig csak a jéghegy csúcsát jelentik” – olvasható a közleményben.

Amint azt a Google már többször hangsúlyozta, a felhasználókat nem érheti hátrány amiatt, hogy milyen eszközről keresnek, mindenképpen releváns és mobilról is élvezhető hirdetésekkel kell találkozniuk, ami változásokat kíván a hirdetői oldalról is.

Ahogy írják, az elmúlt évek tapasztalatai alapján újra át kellett gondolniuk a termék funkcióit és célját, aminek eredményeképpen szakértők és AdWords felhasználók bevonásával három fejlesztési kulcsterületet jelöltek ki:

  1. Egyszerű és hasznos eszközök: jobban teljesítő riportolási, illetve a belső linkbővítmények szerkesztését lehetővé tevő eszközökre van szükség, hogy javuljon a felhasználói élmény és egyszerűbben optimalizálható legyen a tartalom a mobil-eszközökre.
  2. Pontosabb és részletesebb adatok az üzleti döntések meghozásához: több adat birtokában pontosabb célzást és jobb döntéseket tudunk hozni, legyen szó mobileszközökről érkező forgalomról vagy akár jobban teljesítő kampányok megtérüléséről. 
  3. Az alkalmazásnak inkább az üzletről kell szólnia, mint magáról a termékekről: a jövőben szeretnék fejleszteni a kampányok üzleti eredményekkel, közép és hosszú távú célokkal való összehangolhatóságát.

A következő két év tehát a fenti folyamatokról szól majd; a fejlesztők remélik, hogy az újításokkal közelebb hozzák a vállalkozásokat a vevőikhez, a felhasználók pedig relevánsabb és jobb minőségű tartalmakat kapnak a keresések során.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!