A világ egyik legdrágább brandje, a Facebook Afrikában látja a fejlődés lehetőségét. Egymilliárdos piac meghódításán dolgoznak.

A Facebook Johannesburgban (Dél-afrikai Köztársaság) akarja először megvetni a lábát a fekete kontinensen, szeptemberben irodát nyit, aztán jöhet a további terjeszkedés. A világ vezető közösségi médiacége látszólag egyszerű matematikai következtetésből indul ki.

Azt mondják: ha Észak-Amerika 500 milliós lakosságának kétötöde (200 millió ember) regisztrált a Facebookon, és Afrika egymilliárdos lakosságából már most 120 millióan Facebook-olnak, akkor ideje a fekete kontinenst még nagyobb lendülettel meghódítani.

Nicola Mendelsohn, a vállalat európai, közel-keleti és afrikai fejlesztéséért felelős alelnöke szerint a következő időkben Nigéria és Kenya biztos bázis lehet az elrugaszkodáshoz, amihez hozzásegíthet a küszöbön álló mobil alkalmazásos boom is.

A cél elérésében szerepet játszhat, hogy Afrikában 225 millió mobiltelefon előfizetést tartanak nyilván, s egyre nagyobb számban válhatnak okostelefon fogyasztókká.

A Facebook tavaly márciusban kezdett hozzá ahhoz a programjához, amelynek keretében drónokkal akarja eljuttatni az internetet egyre több „megközelíthetetlen” afrikai területre. Összesen 11 ezer napelemes drónt vetnének be, a programban részt vesz az Ericsson, a MediaTek, a Nokia, az Opera, a Qualcomm és a Samsung is.

A Mark Zuckerberg vezette cég tisztában van vele, hogy Afrikában kizárólag hosszú távú befektetésben érdemes gondolkodni, s kockázatokkal bőven kell számolni. De azt mondják: most kell belevágni, nem kell félni a befektetéstől, csak így lehet megszerezni az afrikai piacon az első helyet.

A 2004-ben alapított Facebook értékét 2011-ben 100 milliárd dollárra becsülték, ez napjainkra 243 milliárd dollárra nőtt.