A Széchenyi 2020 keretében megjelent a „Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a kevésbé fejlett régiókban” című (IKOP-3.2.0-15) és a „Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban” című (IKOP-3.1.0-15) kiemelt felhívás.

A támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg: 119,53 milliárd forint a kevésbé fejlett régiókban, 211,07 milliárd forint Közép-Magyarországon.

Támogatási kérelmet az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programra vonatkozó, kormányhatározattal elfogadott éves fejlesztési keretben nevesítésre került támogatást igénylő szervezetek nyújthatnak be, december 7-től.

A támogatható projektek/célok (nem teljes lista, további részletek a Felhívásokban, itt és itt):

  • kapcsolódó infrastruktúra-korszerűsítésekkel, fejlesztésekkel (pl. megállók, járműtelep, üzemanyagtöltés) együtt új gyártású városi/helyi autóbuszok beszerzése;
  • a közlekedési láncok összekapcsolását segítő fejlesztések: utazási láncok összekapcsolása, intermodális átszállókapcsolatok (pl. vasútállomások, megállóhelyek; P+R, B+R, K+R parkolók) és különböző közösségi közlekedési szolgáltatók együttműködésének fejlesztése;
  • intermodális személyszállítási csomópontok komplex kialakítása, illetve azok már meglévő elemeinek komplex korszerűsítése: új felvételi épület építése, új megállóhelyek létesítése, meglévő felvételi épület rekonstrukciója, épületenergetikai korszerűsítése, akadálymentesítés, a várótermi és peronon lévő hangos és vizuális utastájékoztatás kialakítása, korszerűsítése, az utasáramlási útvonalak megújítása (az esélyegyenlőség és az akadálymentesítés biztosításához szükséges rámpák megépítésével együtt; szükséges gyalogos alul- és felüljárók valamint ezekhez kapcsolódó karliftek/liftek telepítése), perontetők felújítása és újak létesítése, új peronbútorok telepítése, esőbeállók építése, térvilágítási rendszer korszerűsítése, központi információs adatbázis létrehozása, vagyonbiztonságot segítő rendszer kiépítése, megállóhelyek áthelyezése;
  • utastájékoztató, forgalomirányító és egyéb közlekedési informatikai rendszerek összekapcsolása (pl. e-jegyrendszerek, interfacek, közösségi közlekedés előnyben részesítése);
  • a magyarországi TEN-T hálózat részét nem képező, elővárosinak minősülő vasútvonalak fejlesztése: a lassújelek megszüntetése, hidak rekonstrukciója, vonalak villamosítása, részleges második vágány építése, állomásvégeken nagysugarú kitérők építése, egyes nagyforgalmú vasútvonalakon a központi forgalomirányítás kiépítése, egyidejű állomási vonatbejárás biztosítása, valamint egyéb korszerű pályavasúti IT alkalmazások bevezetése, a jelző- és biztosítóberendezések, az áramellátás, a távközlés korszerűsítése, állomás, pályaudvar és megállóhely komplex korszerűsítése
  • a fejlesztések hatékonyságát növelő utazásszervezési megoldások;
  • a közösségi közlekedést népszerűsítő kampányok.