Valóságos fuvarpiaci háború bontakozott ki az unió keleti és nyugati államai között. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete új vezetővel folytatja a munkát.

Viharos gyorsasággal távozott a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) éléről Becsey Zsolt – írja a Magyar Idők.

A korábban közlekedésért felelős helyettes államtitkárként dolgozó politikus szep­temberben került az érdekképviselet élére, de január végén már fel is mentette az elnökség. Február közepén új vezető került az MKFE főtitkári székébe: Somogyi Gábor korábban öt éven át töltötte be a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöki kabinetfőnöki tisztjét.

Az új főtitkár jelezte, hogy kiemelten fontos feladatának tartja a piacvédelem fokozását, ezen belül az ellenőrzési tevékenység megindításának elősegítését. Szintén fontos a nyugat-európai versenykorlátozó intézkedésekkel szembeni hatékony fellépés, valamint megfelelő lépéseket kell kidolgozni a német, a francia és az osztrák minimálbér-szabályozás kapcsán.

A nyugati versenykorlátozó adminisztratív intézkedésekkel szembeni fellépés egyre sürgetőbb. Franciaország, Németország, Ausztria, Svédország, Belgium, Olaszország, Norvégia és Dánia közlekedési miniszterei Párizsban a hónap elején aláírtak egy megállapodást. Az egyezség célja, hogy összehangolja az európai fuvarozási előírásokat. Ez főként a kelet-európai országok, így Lengyelország, Bulgária és Románia cégeit érintené hátrányosan.

A hivatásos sofőrök országúti rabszolgákká váltak – jelentette ki a francia közlekedési miniszter, Alain Vidalies a találkozót követő sajtótájékoztatón. Mint mondta, a megbeszélés résztvevői elhatározták: közösen lépnek fel a szállítási ágazatban tapasztalható tisztességtelen verseny és a hivatásos sofőrök életszínvonalának tönkretétele ellen.

A teljes európai fuvarozási piacot átrendezheti, ha az Európai Unió területén kötelező érvénnyel bevezetik a helyben érvényes minimálbér alkalmazását a külföldi fuvarozóknak – mondta korábban a lapnak Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Zrt. vezérigazgatója. Jelenleg a lengyel, magyar, román, vagyis jellemzően az Európai Unióhoz később csatlakozott tagállamokban alapított cégek uralják a nemzetközi közúti szállítási pia­cot, míg a nyugat-európai cégek főként regionális feladatokat látnak el.