Egy ideig még nem nyitják meg a huszonnégy egykori Volán-társaság jogutódjaiként megalakult hét regionális közlekedési központ piacát. Idén év vége helyett még 2019 decemberéig biztosan maradnak a jelenlegi szolgáltatók.

A jelenlegi szolgáltatók láthatják el a helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási feladatokat 2019 decemberéig, miután szerződéseik három évre szóló meghosszabbításáról döntött a kormány – írta a Világgazdaság. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint a hazai és az uniós előírásoknak megfelelően a kabinet pályázati úton választja majd ki a közszolgáltatást a későbbiekben ellátó vállalkozásokat.

A szaktárca szerint a hosszabbítás mellett szól, hogy az a hazai járműgyártás számára is elérhető, stabil rendelésállományt biztosít, illeszkedve a nemrégiben meghirdetett nemzeti autóbuszgyártási stratégiához. A lap szerint ez utóbbi lehet a legfontosabb érv a hosszabbítás mellett, hisz a kormány év közben, a 2016 végi határidőhöz képest későn hirdette meg azt a buszgyártási stratégiát, amellyel jórészt a Volánok igényeit elégítenék ki. Az új határidő pedig elég lenne ahhoz, hogy beinduljanak a hazai autóbuszgyárak.

A Volánok kisebb mennyiségben most is szereznek be buszokat a hazai piacról, a nagyobb darabszámra azonban még várniuk kell, pedig járműparkjukra ráférne a fiatalítás. Az ugyanis jóval meghaladja a tíz évet, holott az uniós elvárások szerint a piacnyitáskor legfeljebb ilyen idős buszok közlekedhetnének. Elképzelhető, hogy a Volánoknak 2019 végéig ezt sikerül elérniük, így felvehetnék a versenyt a piacra várhatóan szintén pályázó nyugati cégekkel – írta a lap.