Budapest mint konferenciahelyszín iránt töretlen a nemzetközi érdeklődés: a barcelonai szakkiállításon folytatott tárgyalások célja, hogy a 2016–2020-as időszakban még több üzleti eseménynek adjon otthont Magyarország – olvasható a Magyar Turizmus (MT) Zrt. csütörtöki közleményében.

Az MT Zrt. idén is részt vesz Európa egyik legjelentősebb hivatásturisztikai vásárán, a november 17. és 19. között Barcelonában zajló EIBTM kiállításon, ahol 150 ország mintegy 3000 kiállítója mutatkozik be több mint 15 ezer szakembernek.

A szakmai megbeszélések alapján érzékelhető a céges rendezvény szegmens képviselőinek újra növekvő érdeklődése Magyarország iránt. A nagyobb konferenciákat egyre többen akarják új helyszíneken megrendezni. Az MT Zrt. célja a konkrét üzletek kötése, rendezvények Magyarországra hozatala a 2016–2020-as időszakra. A konferenciáknál a pályázás már a 2018–2022-es időszakra vonatkozóan zajlik, és a visszajelzések alapján egyértelmű, hogy Magyarország továbbra is „trendi helyszínnek” számít.

A társaság hamarosan bemutatja 2016-ra vonatkozó marketingtervét, benne az új külképviseleti koncepcióval, amely a regionalitásra épül. Ennek lényege, hogy az MT Zrt. a meglévő külképviseletek tevékenységét kiterjeszti a hasonló kulturális jegyekkel, attitűdökkel rendelkező régión belül. Így például a spanyol külképviseletén keresztül Portugáliában is megjelenik, ahonnan szintén növekvő érdeklődés figyelhető meg Magyarország iránt. Megjegyzik: versenyelőnyt jelent, ha az ország megfelelő szinten képviselteti magát azokban a turisztikai küldőországokban is, amelyekre más desztinációk sokszor kisebb figyelmet fordítanak.

A barcelonai kiállításon az MT Zrt. kongresszusi irodája képviseli Magyarország hivatásturisztikai kínálatát 24 társkiállító – 10 szervezőiroda, 9 szálloda, rendezvényhelyszínek és egyéb szolgáltatók – együttműködésével. A partnerek között jelen van a magyarországi rendezvénypiac jelenleg legnagyobb konferenciahelyszínét biztosító vállalata, a Hungexpo is.