Az Egyesült Államokon kívül negyedikként, London, Párizs és Tokió után Moszkvában nyílt meg pénteken az Apple márkaboltja, az Apple Shop, amely az amerikai mamutcég bolthálózatában az egyik legminőségibb kereskedelmi egység.

Az orosz főváros CUM áruházában napok óta készültek az eseményre, de a 10 órás nyitáskor elmaradt az igazán nagy roham, főleg fiatalok nézelődtek, de inkább érdeklődtek, mint vásároltak. A moszkvai Apple Shopban a szenzáció az okosóra, amelyet szintén péntektől árusítanak Oroszországban az április 24-ei amerikai premier után.

Az Apple Watch, az Apple Watch Sport és a Watch Edition közül most az elsőt kettőt lehet megvenni, míg a prémium kategóriás Edition-t decemberben dobják piacra.

Az árak, ha nem is jelentősen, de meghaladják az amerikaiakat. A Watch Sport 38mm például 16 százalékkal kerül többe, mint az Egyesült Államokban, 24 ezer rubelért (110 ezer forintért) kínálják. (Magyarországon 120 ezer forintért vásárolható meg.) A Watch Sport 42 mm-ért 28 ezer rubelt (128 ezer forintot) kérnek, ami 19 százalékkal magasabb az amerikai árnál. (A magyarországi ár 138 ezer forintnál kezdődik.)

Az Apple Watch Magyarországon június óta kapható, szeptemberben várhatóan a körszámlapos modell is megérkezik. Az Apple okosóráit sokan a Steve Jobs halála óta eltelt időszak legnagyobb dobásának tartják. Az Apple Watch 2 megjelenését 2016-ra tervezik. A hírek szerint ennek vékonyabb lesz a kijelzője, hogy nagyobb lehessen az akkumulátor, videokamerát kap, és vezeték nélküli adatátviteli rendszere lesz.

Az Apple július 21-ei tőzsdei gyorsjelentése szerint a cég az Apple Watch eladásairól nem közölt számokat, csupán annyit közöltek, hogy azok felülmúlták a várakozásokat. A cég legfontosabb terméke változatlanul a iPhone, amely az idei második negyedévben 35 százalékos növekedést produkált, 47,5 millió darab eladásával.