Az MNB nyolcmillió forintra bírságolta a Budapest Bankot a személyi kölcsönökkel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet számos hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljes hiteldíj-mutatót.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Bank Zrt.-nél, áttekintve, hogy a hitelintézet személyi kölcsöntermékeivel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációja megfelel-e a jogszabályi előírásoknak. A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során.

A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó – annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő – teljes hiteldíj-mutató (thm) mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet. A jogsértések miatt az MNB ma publikált határozatában kötelezte a hitelintézetet a thm értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Bankkal szemben.

A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele (tévéhirdetések, plakátok, online hirdetések, elektronikus direkt marketing).