A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közös kampánya elsősorban a gyermekes családokat ösztönzi a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra.

A tavaly indult hároméves program keretében az idén is megrendezik az Európai Friss Kalandok országos roadshow-t a kampány kabalafiguráival, Fruttival és Veggivel, emellett áruházlánci kóstoltatásokat szerveznek a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelése érdekében.

Az állami program keretében jelenleg az iskolák négyötödében kapnak a gyerekek friss zöldséget és gyümölcsöt napi szinten, ez néhány éve még alig érte el az 50 százalékot. A program kiterjesztése nemcsak az egészség megőrzésében fontos, hanem a magyar gazdáknak termelésbővítésre adna lehetőséget.

A gyümölcsök és zöldségek vásárlási intenzitása hosszútávon növekvő trendet mutat. A nyugdíjasok vásárolnak leginkább belőlük, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás a korábbi évekhez képest.

Az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség és gyümölcs fogyasztására.

Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül.

(SZ)