Megállapodást kötött a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Lidl Magyarország Bt. szerdán Budapesten.

A megállapodás révén a Lidl, Európa vezető diszkont áruházlánca segíti, hogy minél több magyar termelő, vállalat kerüljön a beszállítói hálózatába. Tavaly a cégnek 349 magyar beszállítója volt, számuk egy év alatt 75-tel növekedett – mondta az aláírást követően Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A Lidl 2015-ben 98 milliárd forintért vásárolt terméket magyar termelőktől, vállalkozásoktól, ezeket a magyarországi és európai hálózatában egyaránt értékesítette.

A Lidl tavaly 11 millió palack magyar bort értékesített boltjaiban, ebből 4 milliót külföldön. Az idén 132 magyar borász 700 borát mutatja be a magyar és az európai fogyasztóknak.

A miniszter szerint a magyar és a német gazdasági együttműködés a külgazdaság alapját jelenti, tavaly minden idők legmagasabb kereskedelmi forgalmát bonyolította le a két ország, az idén pedig az első négy hónapban 4 százalékkal bővült a magyar-német külkereskedelmi forgalom.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatósági elnöke kiemelte, hogy a cég 2004 óta van jelen Magyarországon, mostanra 164 üzlettel és három logisztikai központtal rendelkezik. Tavaly a Lidl 283 milliárd forint árbevételt ért el, több mint 50 milliárd forint adót és járulékot, illetve több mint 17 milliárd forint munkabért fizetett. Az idén a több mint 3800 munkavállalójuknak 20 százalékos bérfejlesztést adtak.

A társaság 2013-ban elindította a magyar cégeknek a beszállítói programot, azóta 40 százalékkal, több mint 400-zal emelkedett a magyar beszállítók száma. Tavaly a magyar cégek 55 millió euró értékben vittek árut európai hálózatukba. (MTI)