A 15-59 éves internetezők többsége ma már okostelefonján is rendszeresen csatlakozik a világhálóhoz. Ötből egy megkérdezett azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos mobiltelefonhoz és nem is tervezi, hogy okostelefont szerezne be – olvasható a GfK Digital Connected Consumer kutatásában.

Az internetezők 71 százaléka rendelkezik okostelefonnal és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez– állítja a GfK. Emelkedett az egy fő által mobiltelefon előfizetésre fordított havi összeg is: a tavaly mérthez képest átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók.

A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, ám körükben az átlagnál minden harmadik fogyasztó többet fordít mobil digitális kommunikációs célra, sőt, minden tizedik előfizető 13.000 forintnál is többet költ egy hónapban.

A mobil eszközről, azaz telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé. Míg a tavalyi évben a válaszadók 23 százaléka használta többségében ezt a módozatot – és körükben legnépszerűbb a helyhez kötött wifi elérés volt –, addig 2015-ben már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők.

Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de meglepően magas arányban folyamodnak mobil eszközeikhez a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézés vagy egészségügyi információszerzés céljából is. Tízből egy megkérdezett szokott mobil környezetben vásárolni is.

„Igazi áttörés jellemezte az elmúlt évet a digitális eszközök és szolgáltatások terén. Először került túlsúlyba az okostelefonos, illetve mobilinternetes hálózatelérés, ugyanakkor nagyot léptek előre a fogyasztók a lehetőségek kihasználásában is” – mondta Ertl András, a GfK ügyfélkapcsolati menedzsere az adatokat értelmezve.

A mobilbankolás előnyeit minden ötödik 18 és 49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés is.

Vannak azonban hiányosságok is a megkérdezettek szerint: kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadók 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.