Idén is az ügyfelek dönthették el, mely biztosítók kapják az „Év Biztosítója” címet, az alapján, hogy melyik társaság milyen színvonalon szolgáltatott. A mintegy 25 ezer ügyfélszavazat értékelése alapján kárrendezési és szolgáltatási kategóriában egyaránt a Signal Biztosító lett az év legjobbja.

A szavazáson az evbiztositoja.hu oldalon öt héten keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat kínáló biztosítókra – olvasható a Mabisz honlapján.

A kárrendezési kategóriát idén a – már korábbi években is jól szereplő – Signal Biztosító nyerte (8,8-as kiemelkedő ügyfél elégedettségi értéket elérve), mögötte a kárrendezésben mindig jól teljesítő Aegon és Allianz Biztosító végzett. A szolgáltatás kategóriában szintén a Signal lett az első (8,5-ös ügyfél elégedettségi érték mellett), megelőzve a tavalyi győztes K&H és Wáberer Hungária biztosítókat.

Bár a biztosítók az ügyfelek véleménye szerint ugyan még nem érték el a maximális 10 pontot, a szolgáltatási színvonaluk átlagos értéke már ma is igen magas, közel 8,2 pont. Ez az érték enyhe visszaesést mutat a tavalyi évhez képest, amikor ez az átlagos érték meg is haladta a 8,2-t, de az ASTRA csőd nyilván nem tett jót a biztosítók általános megítélésének.

Ez látszik a kárrendezés esetében is, ahol az előző évinél szintén valamivel alacsonyabb, de még szintén magasnak mondható értéket mértek a szavazók között. Az idei 7,9 pontos átlagos kárrendezési elégedettségi érték a tavalyi 8 ponttal, valamint az előző évek 7,9-es és 7,7-es átlagával együtt egy stabil, változatlanul magas kárrendezési színvonalat mutat.