Az élelmiszerlánc 35 milliárd forintos beruházásához a kormány 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő beruházás-ösztönzési támogatást nyújt – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Az új világgazdasági korszak nyertese lehet az, aki időben lép, és hosszú távú versenyelőnyre tesz szert az az ország, ahová most beruháznak a vállalatok – hangsúlyozta a miniszter, aki ezért különösen nagy jelentőségűnek nevezte, hogy a jelenlegi nemzetközi gazdasági nehézségek közepette a Lidl úgy döntött, a következő nagy beruházását Magyarországon valósítja meg.

Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra is, hogy a logisztikai központtal 400 új munkahelyet teremt a vállalat. Mint mondta, különösen pozitív jelzés, ha egy nagy nemzetközi vállalat teszi le a voksát Magyarország mellett. Ezek a cégek, például a Lidl, a világ számos országában jelen vannak, számos helyről rendelkeznek működési tapasztalatokkal és információkkal, így döntésük valódi tapasztalatokon és helyzetértékelésen alapul – mondta. Hozzátette, a Lidl 26 országban csaknem 11 ezer áruházat működtet, és a tavalyi üzleti évben forgalma több mint 80 milliárd euró volt.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette, hogy negyedik magyarországi logisztikai központját építi meg a társaság a Pest megyei Ecseren, a már működő három raktárbázisnál jóval nagyobb, 62 ezer négyzetméteres létesítmény a tervek szerint 2021 novemberére készül el.

Szijjártó Péter felidézte, hogy a versenyképesség-növelő támogatási programnak köszönhetően 377 milliárd forintnyi beruházás valósul meg Magyarországon. A Lidl 35 milliárd forintos fejlesztését hozzáadva a következő hónapokban 400 milliárd forintot meghaladó beruházás jelenik meg a magyar gazdaságban. A külügyminiszter kiemelte azt is, hogy a Lidl kapacitásának, forgalmának további növelése újabb piaci lehetőségeket nyit a magyarországi mezőgazdasági vállalkozók, gazdálkodók, élelmiszer-termelők előtt.

Grósz Jenő elmondta: több mint 7000 munkavállalót foglalkoztatnak, ezzel a vállalat a 12. legtöbb magyar munkavállalót foglalkoztató cég Magyarországon. Kiemelte a magyar beszállítókért 2013-ban elindított programot. Mint mondta, ezzel a Lidl célja a magyar termelők, valamint a magyar gazdaság fejlődésének, nemzetközi versenyképességének támogatása. Jelenleg 490 hazai beszállítóval dolgoznak együtt, és csaknem 60 százalékos a magyar termékek aránya a Lidl magyarországi áruházaiban. A magyar termékek kiviteléről szólva jelezte, hogy a teljes magyar palackos borexport csaknem 30 százalékát a Lidl értékesíti, így a vállalat a legnagyobb hazai borexportőr.

(Forrás: MTI, fotó: Máthé Zoltán)