A kínai turisták körében is egyre népszerűbbek a testre szabott utazások. Magyarország a tokaji borral, a gyógyfürdőkkel és a kávéházakkal van versenyben.

Ázsia legnagyobb online utazási ügynöksége, a Ctrip testre szabott utazási ajánlatokat kínáló leányvállalata, a Ctrip Customized Travel üzleti találkozót tartott Budapesten – írja a turizmus.com.

A Ctrip Customized Travel jelenlegi szolgáltatói hálózata több mint 1000 várost és 107 országot fed le.

Tavaly összesen 130 millió kiutazást regisztráltak, mivel azonban a kínai középosztály száma eléri a 230 millió főt, bőven van még fejlődési lehetőség.

A legnépszerűbb európai attrakciók listáját a Harry Potter-helyek vezetik, ezek után Oxford és Cambridge következik, majd az Eiffel-torony, Németország zenéhez kötődő helyei, végül Svájc hegyei szerepelnek a listán. Egyre több kínai fiatal érkezik például Ibizára partizni.

Ma már 146 tagot számlál a magyarországi kínai idegenvezetők szövetsége. Képviselőjük, Weibin Hao szerint három olyan magyarországi vonzerő van: a tokaji bor, a gyógyfürdők és a kávéházak, amely minden kínai turistát magával ragad.