A food and beverages (F&B) szegmens 2011 óta stabilan nő a hotelekben – derül ki egy friss kutatásból.

A Technomic cég egy közelmúltban végzett felmérése szerint a szállodák étel- és italértékesítése folyamatosan növekszik. 2011 óta átlagosan 5,5 százalékkal emelkedett, tavaly 4,9 százalékkal bővült az F&B üzletág a világ hoteleiben – írja a Turizmus Online.

A vendégek 48,7 milliárd dollárt költöttek ételre és italra a szállodákban tavaly. Ebbe beletartozik az éttermi fogyasztás, a bárok és a lounge-ok forgalma, a szobaszervíz, a minibár, a rendezvények és a catering. 2018-ra 5 százalékos bővülést jósol a kutatást végző társaság.

Sok eszköz van arra, hogy miként lehet növelni az F&B-ből származó bevételeket. Azok a hotelek biztosan jól jártak, amelyek helyi, közelben termelt árukat vettek fel a menüikre.

A reggeliztetés továbbra is fontos bevételi forrás az F&B szegmens számára, de egyre több hotel lobbyjában van már pékség vagy valamilyen delikát üzlet.