Hat ruhaipari gyártó részvételével indul el a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első gyártó mentorprogramja, amely a külföldi terjeszkedéshez nyújt üzleti és gyártástechnológiai ismereteket. A szakmai zsűri által kiválasztott mentoráltak többek között a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) szakembereitől tanulhatnak a nemzetközi piac trendjeiről az MDDÜ és a HEPA közötti szakmai együttműködés keretében.

Az MDDÜ 2019 őszén mérte fel a hazai gyártói háttér helyzetét és azonosította be a fejlesztést igénylő területeket, amely során jelentős iparági igény mutatkozott a szakmai tanácsadás iránt. A megkérdezettek leginkább olyan üzleti és gyártástechnológiai ismereteknek érezték szükségét, melyekkel könnyedén vehetik a külföldi terjeszkedéssel járó kihívásokat.

Az ügynökség nyílt pályázat útján biztosított részvételi lehetőséget a programba. A pályaművek elbírálásánál olyan szakmai szempontokat vizsgáltak meg, mint a vállalat versenyképessége, a régiós foglalkoztatottságban betöltött szerepe, vagy a fenntarthatósági intézkedések és tervek relevanciája.

A szakmai zsűri választása az Amazon Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Ezerkéz Bt., Gold Consulting Szolgáltató, Gyártó és Kereskedelmi Szociális Szövetkezet, Nyír-Gestum Rehabilitációs Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Rose Ruhaipari és Szolgáltató Kft., valamint az Unicon Zrt. gyárakra esett, akik több értékelési szempont alapján is a mezőny élén jártak.

A hat gyártóra egy 4 hónapos képzéssorozat vár, amely során online workshopokon keresztül sajátítják el a külföldi terjeszkedéshez nélkülözhetetlen ismereteket szervezetfejlesztés, nemzetközi marketing, promóció, márkaépítés, fenntarthatóság, technológiai innovációk, működési hatékonyság növelés és pénzügyi működés témákban.

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője szerint a hazai gyártás támogatásának fontosságát jól mutatja, hogy 2019-es felmérésük alapján összesen 7400 textil-és ruházati cég működik Magyarországon, amelyek közel 38 ezer főt foglalkoztatnak. E cégek nagymértékben függnek az exporttól, ugyanis bevételeik 80 százalékát a külföldi értékesítés adja.

A járványhelyzet okozta új világgazdasági rend komoly kihívásokkal állítja szembe a vállalatokat. Különösen fontos most a hazai vállalkozások támogatása, hogy megőrizzék a már meglévő exportpiacaikat és az új lehetőségekkel élve előnyre tegyenek szert versenytársaikkal szemben – tette hozzá Szabó Kristóf, a HEPA vezérigazgatója.

(Forrás: MTI)