Eddigi legeredményesebb exitjét zárta az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. tőkealap-kezelő, amely szakmai befektetőnek, a magyar Trans-Spednek adta el az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásával foglalkozó magyar startupban, a Webshippy-ben meglévő 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét, három évvel a kezdeti befektetés után.

A Hiventures egyedüli finanszírozóként a korai fázistól az egymilliárd forintos bevétel eléréséig kísérte a Webshippyt. A tranzakció értékét nem közölték; a közleményben a Hiventures úgy fogalmazott, hogy a négyéves tőkealap-kezelőnél az új források kihelyezése mellett 2021. és 2022. is várhatóan a hasonlóan sikeres exitekről fog szólni.

A mostani tranzakcióval a Trans-Sped belépett a magyar e-kereskedelmi logisztikai piacra. A Trans-Sped a továbbiakban a Webshippy szoftverére építve bonyolítja le online kereskedelemmel foglalkozó ügyfelei logisztikai folyamatát, közben résztulajdonosként is profitál a Webshippy meglévő, több mint 1000 ügyfelének kiszolgálásból.

A Webshippy teljesítési központjából több mint ezer online értékesítő webáruház rendeléseit szolgálja ki, beleértve a termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását és sokszor a számlázást is. Perényi András, a Webshippy alapító ügyvezetője lát rá esélyt, hogy Kelet-Európa legnagyobb e-logisztikai szolgáltatója lesz a cég, és akár Európán túl is hatékony megoldásokat tudk biztosítani az e-kereskedelem szereplőinek.

Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője pedig arról beszélt, hogy az együttműködés részeként a következő hónapokban a Webshippy raktárait robotizált rendszerrel szerelik fel, ezzel is elősegítve a forgalmi csúcsok kezelését.

A Trans-Sped komplex, raktárlogisztikát, szárazföldi, légi és tengeri szállítmányozást, vámszolgáltatás és termelési logisztikát is lefedő tevékenységet végez, ezekből csak a raktárlogisztikát több mint 350 emberrel, 200 ezer négyzetméteren. A Webshippy által fejlesztett technológiával pedig már minden, az online kereskedelemhez kapcsolódó háttértámogatási igényt is ki tudják elégíteni – mondta.

Az MFB korábbi közleménye szerint a Hiventures Zrt. kötelezettségvállalásai várhatóan több mint 13 milliárd forintot értek el 2020-ban; Európa legaktívabb befektetőjeként portfoliójába közel 350 cég tartozik. A járványhelyzetre reagálva a Hiventures rugalmasan adaptálta stratégiáját és így a korábbihoz képest a korai fázisú startupok mellett már kkv-kat és nagyvállalatokat is finanszíroz, valamint egyedülálló mentőtermékeket (startup, kkv és vállalati mentő tőkeprogramok) dolgozott ki.

A Trans-Sped Kft. a nyilvános adatok szerint 2019-ben 19,3 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 18,5 milliárd forint után, adózott nyeresége pedig 208 millióról 2019-ben 278 millió forintra nőtt. A Webshippy Kft. 2019-ben 713 millió forintra növelte az árbevételét az előző évi 303 millió forintról, adózott nyeresége 14,6 millió forint lett az előző évi 25 milliós veszteség után.

(Forrás: MTI)