Több éves stagnálás után közel 14 százalékkal – 899 milliárd forintra – bővült a magyar faktoringpiac 2014 – mondta Csáki Ferenc, az MFSZ elnöke keddi sajtótájékoztatóján.

A magyar faktoring piac 14 százalékos, a nemzetközi faktoringpiac 7 százalékos, a 63 százalékos részesedésével legerősebbnek számító Európa pedig 10 százalékos növekedést könyvelhetett 2014-ben – ismertette Csáki Ferenc, a Magyar Faktoring Szövetség elnöke.

A bővülés alapvetően egy új banki szolgáltatónak köszönhető, de a tagok fele is növelte forgalmát. Az idén még nagyobb növekedés várnak, az első fél évben ugyanis 35 százalékkal, 550,7 milliárd forintra nőtt a faktorált forgalom.

A faktoring részaránya a kis- és középvállalkozások éven belüli forgóeszköz-finanszírozásában tartósan 10 százalék körül van. Jelentősen változott azonban az ügyfélkör összetétele: a kis- és középvállalkozások aránya a 2013. évi 72-ről 64 százalékra mérséklődött, a nagyvállalatoké pedig több mint egyharmadra nőtt, ami megfelel a nemzetközi trendeknek.

A mikro- és kisvállalkozások köre viszont folyamatosan zsugorodik, míg 2010-ben még 64 százalékát adták a bruttó faktorált forgalomnak, 2014-ben már csak 33 százalékát. Bíznak azonban abban, hogy a beszállítói lehetőségek bővülésével közülük is többen élnek majd a faktorálási szolgáltatással – tette hozzá az elnök.