Új, országos kereskedelmi rádiós frekvenciaterv kidolgozására kérte fel a médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatalát, miután novemberben a Class FM határozott időre szóló jogosultsága hét év múltán lejár.

A médiatörvény szerint a jogosultság legfeljebb hét évre érvényes és egyszeri alkalommal – kérelemre – öt évre megújítható. A médiatanács – mint a rábízott médiaszolgáltatásra használható frekvenciakészlettel hatékonyan és felelősen értékgazdálkodó testület – feladata és joga dönteni a rádiófrekvenciák hasznosításáról. Egy jogosultság lejártakor a grémium minden esetben megvizsgálja a frekvenciakészlet értékét és összetételét – írják. Mindez annak érdekében történik, hogy a változó piaci környezetet, a műsorszórási gyakorlatot és a technológiai fejlődést is figyelembe lehessen venni a frekvenciagazdálkodásban.

A frekvenciahasznosítás kivételes esete az, ha az addigi szolgáltató újabb időszakra megkapja a használat jogát. A Class FM szolgáltatója a törvényi előírás szerint időben kérte az új szerződés kötését a lejáró jogosultságra.

A tulajdonosi joggyakorlás körében a médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot.

A törvény alapján a kérelmet a médiatanács a jogszabályok biztosította hatáskörében mérlegelése szerint bírálja el, és jelen esetben a kérelemnek nem adott helyt, jelezve, hogy a testület ezzel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról.

Így az év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására.

A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható, a nyilvános közzététel helyéről a hatóság a honlapján és hirdetményben is beszámol. Mindkét dokumentum esetében több hét áll majd rendelkezésre az érdeklődőknek a véleményezésre. A tervezeteket a közzététel utolsó napjától számított 45 napon belül véglegesíti a Médiatanács, megjelölve majd a pályázati ajánlatok beadásának napját is.

A Class FM-et működtető Advenio Zrt. közleménye szerint bár a rádiót idén májustól irányító új tulajdonosok reménykedtek a kedvező elbírálásban, de a döntés ellenére továbbra is hosszú távon terveznek.

Véleményük szerint a meghosszabbításnak sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet, és ezt követően döntik el, hogy megfellebbezik-e a médiatanács döntését.

Az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára – írták, jelezve, hogy a tulajdonosok és a rádió vezetősége szerint jogi akadály nem merült fel a frekvenciaengedély meghosszabbításával kapcsolatban. 

Megemlítik: az Advenio Zrt.-t a közelmúltban Simicska Lajos érdekeltségeiből vásárolta meg a Sláger Rádió Zrt., amely a korábbi piacvezető Sláger Rádiót is tulajdonolta 2009-ig.

Továbbra is célunk, hogy a jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve működjünk, tovább erősítsük a Class piacvezető pozícióját, szórakoztassuk a mintegy hárommilliós hallgatói bázisunkat, illetve az eddigi és a jövőbeli partnereinket és az ügyfeleinket maradéktalanul kiszolgáljuk – idézi a közlemény Földes Ádámot, a rádiót működtető társaság nemrégiben kinevezett vezérigazgatóját. (MTI)