Az orosz személykocsi piacon egyedül a Lada tudott kis növekedést felmutatni tavaly, a többi márkából évek óta egyre kevesebbet vásárolnak Oroszországban.

A két éve tartó szankciós politika hatására Oroszországban a bank szektor mellett a gépkocsigyártás és -értékesítés szenvedte el a legnagyobb károkat.

A sorból valamennyire a Lada lóg ki – tavaly 269 ezer gépkocsit adtak el Oroszországban, ez az összértékesítés 17, 9 százaléka, ami a 2014-es adatokhoz képest 1,5 százalékos javulás. Az Oroszországban értékesített négy vezető márkából (Lada, Renault, Nissan, Datsun) ugyanakkor 2015-ben 468,5 ezer kocsit tudtak eladni, ez 19 százalékkal kevesebb az azt megelőző esztendő számainál.

Az elmúlt három évben összesen 35,7 százalékkal csökkent az új autók értékesítése – idén a prognózis szerint a tavalyinál 5 százalékkal kevesebb személyautót vásárolnak majd az oroszok.

Ami odahaza nehezen megy, az egyelőre Magyarországon mini sikertörténet. A Lada tavaly decemberben tért vissza a magyar piacra, s a kedvező ár miatt az első hetekben már több mint száz modell talált gazdára.