A Nemzetgazdasági Minisztérium semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta a Fővárosi Önkormányzatnak azzal kapcsolatban, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni. A tárca véleménye szerint a teljes taxiállomány rövidtávú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.

Az NGM kiemelten támogatja az elektromobilitás elterjedését, ezzel együtt az elektromos taxik térnyerését is. Ennek a törekvésnek ad hangsúlyt a tárca és a Főváros között létrejött elektromobilitási együttműködési megállapodás is. A minisztérium ebben semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta a Fővárosi Önkormányzatnak, különös tekintettel arra, hogy az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt – olvasható az NGM közleményében.

A Nemzetgazdasági Minisztérium már több éve dolgozik az elektromos közlekedés fejlődését szolgáló szabályozási és támogatási környezet kialakításán. A Jedlik Ányos terv tartalmazza azokat a lépéseket, direkt és indirekt ösztönző eszközöket és szabályozási feladatokat, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek. A kormány a korábban a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzésének támogatására biztosított 2 milliárd forintos keretet a közeljövőben további 3 milliárd forinttal megemeli, amellyel így már nagyjából 3400 jármű vásárlását segíti. Ezen a pályázaton természetesen személyszállító kisiparosok is indulhatnak.