Visszavonta a Korzika Holidays Kft. utazásszervezői és utazásközvetítői engedélyét a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH), a vállalkozót pedig törölte a hatósági nyilvántartásból jogszabálysértés miatt.

Az MKEH munkatársai szeptember 8-án tartottak ellenőrzést az utazási irodánál, amelyen megállapították: egy szeptember 11-én Szardínia-Korzika körutazásra indult 33 fős csoport el- és hazautazása kétséges.

Felszólították a vállalkozót, hogy igazolja az útra vonatkozó hiányzó közreműködő szolgáltatókkal – szállás, autóbusz, komp – kapcsolatos pénzügyi elszámolásokat. A Korzika Holidays képviselője akkor úgy nyilatkozott, hogy az értékesített út utasainak utazását nem képes teljeskörűen lebonyolítani, a befizetett előlegeket, részvételi díjakat nem tudja visszafizetni, és nem tudja igazolni, hogy képes az utasok hazautaztatására – olvasható a határozatban.

„Szeretnénk mindenkit tájékoztatni, hogy akik egyéni utazással még Szardínia illetve Korzika szigetén pihennek, minden szállás-és kompköltségük rendezve van, hazautazásuk teljes mértékben biztosított. Jelenleg egy 33 fős csoportunk tartózkodik Szardínia–Korzika szigetén, a csoport utazása teljes mértékben ki van fizetve, a program a leírtak szerint zajlik. Kint kellemes az idő, és a hírek szerint a csoport nagyon jól érzi magát” – tájékoztat a társaság a honlapján.

„Nagyon szép 21 év volt”

„Büszkék vagyunk arra is, hogy az elmúlt 21 év során több tízezer ember bízott meg minket utazásának megszervezésével, lebonyolításával és így szerezhettünk utasainknak kellemes napokat, heteket, felejthetetlen élményeket” – írja a társaság nevében Zsila Sándor ügyvezető.

„Az elmúlt 3-4 évben az utazási szokások nagyon megváltoztak. Egy szűkülő piac és csökkenő kereslet között kellett dolgoznunk. Az interneten elérhető információk megkönnyítették az egyéni utazásszervezést, és egyre kevesebben kerestek meg bennünket. A nagy internetes szálláshirdetési- és foglalási rendszerekkel egy ilyen kis cég nem tudja, nem tudta felvenni a versenyt.”

„De sajnos az is igaz, hogy nem segítették fennmaradásunkat azok az érdeklődők, utastársak sem, akik ugyan megkerestek minket, majd tudásunkat, tapasztalatainkat, helyismeretünket, időnként fel és kihasználva szervezték meg egyénileg utazásaikat, majd az online foglalási rendszeren keresztül intézték utána foglalásaikat.”

„Sajnos e tendencia ellen nem tudtunk mit tenni, az idők változását tudomásul kellett vennünk” – zárul a közlemény.