Az EY felmérésében világszerte megkérdezett 55 ezer pénzintézeti ügyfél mindössze 48 százaléka van meggyőződve arról, hogy a bankoknál jó helyen van a pénze. A bankokkal szembeni növekvő bizalmatlanság kedvez az alternatív szolgáltatóknak.

A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt – derül ki az EY 2016-os Global Consumer Banking kutatásából. A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.

Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a FinTech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.

Seregdy Tamás, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatója szerint a helyzet még nem kritikus a bankok számára, de gyors cselekvésre lehet szükség: a klasszikus pénzintézetek előnnyel indulnak az alternatív szolgáltatókkal szemben, hiszen egy kialakult ügyfélbázisra és fiókhálózatra építhetnek.

A bizalom visszaszerzéséhez ugyanakkor ismét be kell bizonyítaniuk partnereik számára, hogy nemcsak a pénzüket kezelik megfelelően, hanem képesek arra, hogy támogatást nyújtsanak életük olyan fontos döntéseiben, mint a lakásvásárlás, vagy a gyerekvállalás pénzügyi megtervezése. Emellett fontos, hogy a FinTech cégekhez hasonlóan – vagy olykor éppen azokkal összefogva – folyamatosan megújítsák termékkínálatukat, és letisztult, átlátható, személyre szabható szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleik részére.