A Nemzeti Adó és Vámhivatal közleményt adott ki a baleseti adó visszatérítésének feltételeiről, amiben leírja, mit kell tenniük a megszűnt ASTRA biztosító volt ügyfeleinek.

November 28. napjával módosításra kerültek a baleseti adó szabályait tartalmazó, a népegészségügyi termékadóról szóló 2011. évi CIII. törvény rendelkezései. A változások célja, hogy a visszavont tevékenységi engedélyű biztosítók – így a romániai Astra Biztosító Magyarországi Fióktelepe – részére megfizetett, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjjal együtt beszedett baleseti adót az érintett biztosítottak visszakaphassák – írja a Biztosítási Szemle.

A megszűnést követő időszakra jutó, a visszajáró díj alapulvételével számított, korábban beszedett adót – az adóalany kérelmére – az állami adóhatóság visszatéríti. A visszatérítés iránti kérelemben az adóalanynak meg kell adnia az azonosító adatait, az adóazonosító számát, a visszavont tevékenységi engedélyű biztosító nevét, a megszűnt biztosítási szerződés kötvényszámát, valamint azt a bankszámlaszámot vagy postai címet, amelyre a visszajáró adó kifizetését kéri. 

Fontos, hogy az adóalanyok (biztosítottak) kizárólag a tőlük beszedett baleseti adó visszatérítését kérhetik az adóhatóságtól akkor, ha a visszavont engedélyű biztosítóval kötött szerződésük már megszűnt.

A baleseti adó visszatérítését azon adóalanyok kérelmezhetik, akik

  • olyan, kötelező felelősségbiztosítási szolgáltatást nyújtó biztosítóval álltak szerződéses jogviszonyban, amelynek a tevékenységi engedélyét a felügyeleti szerv visszavonta és a tevékenységi engedély visszavonásával érintett szerződés megszűnt vagy az adóalany már új szerződést kötött és
  • a biztosító a visszatérítendő biztosítási díj után beszedett adót az adóalanynak nem térítette vissza.