Túlszárnyalta a korábbi idők év végi forgalmát a decemberi: előzetes becslések szerint a kiskereskedelemben 3-4 százalékkal több bevétel folyt be Magyarországon a boltok kasszájába a 2016. decemberi 1000 milliárd forintnál.

Készültek a kereskedők a decemberben hagyományosan élénk bevásárlási szezon meghosszabbítására: már közvetlenül karácsony előtt, illetve az azt követő napokban jelentős árengedményeket hirdettek egyes ruházati cikkekre, iparcikkekre, tartós fogyasztási eszközökre és műszaki termékekre – írja a Magyar Idők.

Több, napi cikket kínáló áruházlánc is beszállt a vevőcsalogató szezonális akciózásba.

Akad olyan élelmiszerüzlet, amelyik a készpénz-helyettesítő utalványok beváltásért ad további engedményt áraiból, mások egyes árucikkek jelentős leértékelésével vagy új hűségakciókkal igyekeznek nagyobb fogyasztásra bírni a lakosságot.

– A tipikus szezonális leértékelési hullám jellemzően januárban kezdődik, amikor a készleten maradt téli termékeken hétről hétre egyre nagyobb kedvezménnyel igyekeznek túladni a kereskedők – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtit­kára.