Hat designmárka fejlődését segítette az immár negyedik alkalommal megrendezett design SPEED mentorprogram, amely a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) együttműködésével valósult meg.

A két szervezet a sikeres márkapozícionálás mellett többek között a nemzetközi piacra lépéshez segíti hozzá a mentoráltakat. A nyolchónapos, magyar és angol nyelvű képzésen hat vállalkozás bővíthette ismereteit, továbbá a tervezők a program lezárásaként egy három napos, milánói study touron vettek részt, ahol prezentációt is tartottak az IED szakembereinek.

Az MDDÜ és az IED negyedik alkalommal valósította meg közös projektjét. A képzésnek köszönhetően a tervezők olyan ismereteket sajátíthattak el, amelyek segítik őket abban, hogy beazonosítsák márkáik kritikus pontjait és amelyekkel a hazai és a nemzetközi piacon is sikeresen pozícionálhatják magukat.

Az idei pályázók közül végül hat stabil, piacképes designmárka – Blum & Wolf, Concrazy, Forms Design, Madzag Dog, SAINTSAN és sarakele – kapott lehetőséget, hogy továbbfejleszthesse eddigi ismereteit.

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben. A képzés során a tervezők olyan hasznos, 21. századi ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, amelyek segítik őket a céljaik megvalósításában, a design SPEED program alatt szerzett tudást pedig eredményesen alkalmazzák majd a márkájuk további fejlesztésében és fenntarthatóbbá tételében” – mondta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

A tervezők magyar és nemzetközi előadóktól tanulva bővíthették tudásukat. Két blokkra és öt modulra osztott workshopsorozaton vehettek részt. Az első négy modult a nemzetközileg elismert üzletstratégiai és marketingtanácsadó, Jacopo Bargellini tartotta. Az ötödik modul alkalmával Alberto Bottalico, a Burson Cohn & Wolfe stratégiai vezérigazgatója vezette be a résztvevőket a pr és eladásösztönző kereskedelmi technikák világába. A két szakember személyes visszajelzésekkel segítette a márkák fejlődését, külön kiértékelve a program alatti aktivitásukat, nemzetközi esélyeiket és az online kommunikációjukat.

A design SPEED mentorprogram végén tartott milánói szakmai programon a tervezők személyesen mutathatták be angol nyelvű, 30 perces, a marketing és a branding alappilléreire fókuszáló prezentációjukat az IED központjában. Az előadások mellett a tervezők design showroomokba (Boffi, Baxter, Rossana Orlandi) is ellátogattak, ahol a lakberendezési tárgyak megtekintése mellett a bemutatóterem munkatársainak is feltehették kérdéseiket az általuk képviselt márkákkal kapcsolatban.

A design SPEED mentorprogramban ezúttal is magas színvonalú márkák vettek részt. A Blum & Wolf Albert Virág építész és Pongrácz Farkas formatervező közös vállalkozása, a páros az egyszerű hajtási megoldásokban hisz a világítótestek alkotásakor. A Concrazy célja, hogy konvencióktól mentes, kreatív tervezés révén olyan betonbútorokat, belsőépítészeti elemeket alkosson, amellyel maradandó vizuális és funkcionális élményt tud nyújtani a felhasználóinak. A Forms Design stúdió a környezettudatosságot helyezi fókuszba, miközben minőségi bútorok és terek megalkotásán dolgozik. Horváth Máté tervezői döntéseit a tradíció és az innováció egyensúlya jellemzi, a kortárs designról komplex módon, holisztikusan gondolkodik. A Madzag Dog célja egy olyan kutyanyakörv-kollekció létrehozása, amely összeköti a hagyományos kézművességet a kortárs vizuális kultúrával és funkcionalitással. A világítótestekre specializálódott SAINTSAN munkáit az ismétlődő struktúrák és a jól variálhatóság jellemzi. A Red Dot Design Awards által is kitüntetett sarakele a fenntarthatóságot szem előtt tartva, időtlen, minimalista tárgyakat és belső tereket alkot.

(Forrás: MTI, MDDÜ)