Lezárult Magyarország első álláskereső valóságshow-jának, a Pályakezdő leszek! programnak az első szériája.

A Profession és a Colibri közös projektjének célja az volt, hogy három kiválasztott pályakezdő felkészítsen és eljuttasson állásinterjúra. Mindezt hatrészes videósorozatban osztják meg weboldalukon.

A Pályakezdő leszek! idén tavasszal mutatkozott be egyetemi és főiskolai állásbörzéken, karriernapokon, ahol a jelentkezők a Profession standjánál egy harminc másodperces videóban mondhatták el, hogy melyek az elvárásaik egy munkahellyel szemben – írja a hrporta.hu.

„Sokan emelték ki azt, hogy fontos a csapatmunka, a jó munkahelyi hangulat és hogy legyenek fejlődési lehetőségek a cégnél, míg a másik véglet kevés munkát, sok pénzt és sok szabadidőt szeretett volna” – összegzi a tapasztalatokat Füzesy Frigyes, a Pályakezdő leszek! projekt vezetője.

„Mivel a program fő célja az állásinterjúra való felkészítés volt, úgy gondoltuk, hogy egy videó alapján sokkal többet megtudunk a jelentkező személyiségéről, mint ha hagyományos CV-t kértünk volna. Másrészt a videó szűrőként is funkcionált, hiszen aki erre vállalkozott, az valószínűleg komolyan gondolta a jelentkezést” – mondta Füzesy. 

Csaknem száz jelentkezővel forgattak videót februártól áprilisig, majd ebből negyven videó került fel a palyakezdoleszek.hu oldalra. Ezek közül választották ki azt a három pályakezdőt, akik részt vehettek a programban.

„Több szempont alapján döntöttünk: néztük azt, hogy mennyire talpraesett a jelentkező, mennyire lehet fejleszteni, illetve azt is, hogy mennyire veszi komolyan a programot” – részletezi a kiválasztás folyamatát Füzesy.

 

A Colibri és a Profession évek óta építik az ambassador hálózatukat a felsőoktatási intézményekben. Céljuk, hogy a különböző programjaikkal, tanácsadásaikkal minél több pályakezdőt elérjenek és megkönnyítsék az egyetemisták állás vagy gyakornoki hely keresését, de ezzel együtt a cégeket is segítik a toborzásban.

Varga Balázs, a Profession marketingvezetője arról számolt be, hogy a Profession az elmúlt időben kiemelt figyelmet fordít a közösségi médiában való aktív jelenlétre. Facebookon, Instagramon és a YouTube-on is folyamatos a tartalom megosztás, elsősorban rövid, néhány perces videókat készítenek. A marketing és a márkaépítés mellett két fontos céljuk van az online videókkal: segítenek eligazodni az álláskereső portálon. Például a CV készítő alkalmazás használatát mutatják be, másrészt olyan edukációs tartalmakat közvetítenek, mint például azt, hogy hogyan kell felkészülni egy állásinterjúra. Ebbe a kategóriába tartozik a Pályakezdő leszek! program.

Habár a három kiválasztott már részt vett az állásinterjúkon, a Pályakezdő leszek! program nem záródik le a videók feltöltésével, ősszel új évadot terveznek a koordinátorok.